Ian Fahlman-Morgan, applikationskonsult

Expert på Power BI till CRM-Konsulterna

För att möta en allt större efterfrågan från kunder gällande Microsofts analystjänst Power BI, välkomnar CRM-Konsulterna nu Ian Fahlman-Morgan som applikationskonsult för Dynamics 365 och Power Platform. Ian har en gedigen erfarenhet av och mycket stor kunskap om dataanalys och Power BI – en riktig expert på området.

Med över 10 års erfarenhet av plattformen och alla dess möjligheter, har Ian Fahlman-Morgan byggt på sig expertkunskaper inom dataanalys och datamodellering. Han har både den tekniska och den affärsmässiga förståelsen för hur data sammanställs i systemen så att kunderna ska kunna fatta datadrivna beslut som gör verklig skillnad. Med bakgrund från att ha arbetat både som konsult och i större organisationer, i UK och Sverige, har Ian fått en stor inblick i olika kunders utmaningar. Han har en stark vilja att sprida kunskap och skapa förändring och utmanar gärna invanda arbetssätt för att skapa affärsnytta för kunderna, på kort och lång sikt, baserat på insikter.

Kathrine Hogseth, vd för CRM-Konsulterna ser ett ökat intresse kring dataanalys och vet att Ian med sin kunskap kan hjälpa kunderna att få en större förståelse för värdet av att analysera rätt data:

”Ian besitter en unik kunskap om Power Platform och i synnerhet Power BI. Han har dessutom en stor förmåga att sätta sig in i kundernas affärer och hjälpa dem att utmana sig själva och våga ta nästa steg till att fatta datadrivna beslut,” säger Katrine.

Hon fortsätter:

”Vi ser en allt större efterfrågan på analystjänster och Power BI både i omvärlden och från våra kunder. Idag hanterar företag stora mängder data och det är både tidskrävande och komplext att analysera den. Med Ians stora förståelse för Power Platform och Power BI utökar vi vårt erbjudande till våra kunder ytterligare och positionerar oss som experter på hela Power Platform.”

Ians första kärlek var Microsoft SQL något som på senare år övergått i en bestående förälskelse för Power Platform. Det var önskan om att arbeta med likasinnade som förde honom till CRM-Konsulterna:

”Jag har verkligen kommit att gilla alla fördelar som finns med Power BI. Den överblick man får, hur mycket tid som kan sparas och vilken stor förändring det kan innebära för kunderna i affärskritiska lägen. Nu kommer jag att få arbeta tillsammans med människor som vill skapa hållbara lösningar och som har samma intresse som jag har av att dela kunskap. Det är något jag verkligen ser fram emot på CRM-Konsulterna ”, säger Ian.

”Vi är mycket glada över att få välkomna Ian till oss på CRM-Konsulterna. Han är en verklig expert med superkrafter. Hans lösningsförmåga och vilja att dela med sig av sin kunskap är verkligen ”win-win” både för våra kunder och oss kollegor,” avslutar Kathrine.

Ian Fahlman-Morgan tillträdde rollen som applikationskonsult, Power Platform och Microsoft Dynamics 365, den 16 augusti 2021.