Ian Fahlman-Morgan, dataanalysarkitekt, CRM-Konsulterna

Ytterligare guldpartnerskap för CRMK

CRM-Konsulterna blir guldpartner till Microsoft inom Data Analytics – Power BI.

CRM-Konsulterna hjälper företag att förstå värdet i sin data genom att skapa förutsättningar för analys och hur de kan uppnå samförstånd inom organisationen. Guldpartnerskapet med Microsoft är CRM-Konsulternas andra på kort tid. Tidigare i år uppnåddes guldpartnerstatus i Small and Midmarket Cloud Solutions.

”Det här är ett erkännande som är mycket betydelsefullt för oss. Vi ser en stor efterfrågan bland kunder att kunna analysera och samverka kring sin data med hjälp av Power BI. Att vi nu är guldpartner till Microsoft inom Data Analytics är en markör och ett bevis på att vi även är experter inom detta område - vi levererar resultat som ger effekt”, säger Kathrine Hogseth, vd på CRM-Konsulterna.

Företag har idag en ökad mängd data att förhålla sig till vilket kräver förståelse inom organisationerna för vad som är relevant att följa upp och analysera. Även hur en säker delning av data kan efterlevas och möjligheten till att få prognostiseringar är av stor vikt. CRM-Konsulternas Ian Fahlman-Morgan, dataanalysarkitekt, har lång erfarenhet av Power BI och delar gärna med sig av sin kunskap:

”Alla företag borde se över hur det samverkar kring den värdefulla data som de har tillgång till för att minska affärskritiska risker och se möjligheter. Vi hjälper företag på alla nivåer – från dem som själva vill komma igång och börja analysera till dem som har behov av mer avancerade digitala insikter. Vårt guldpartnerskap inom Data Analytics visar att vi kan Power BI och att vi alltid levererar på högsta nivå.”

Även Microsoft ser ett ökat behov från organisationer att kunna fatta rätt beslut baserat på data.

“Riktning trumfar alltid hastighet, det är ett av mina favoritcitat”, säger Peter Nicks, Channel Sales Dynamics 365, Microsoft Sverige. Han fortsätter:

”Idag har de flesta organisationer tillgång till den data de behöver för att kunna fatta beslut om rätt riktning. Men att ha tillgång till data är en sak - att göra den begriplig är svårare. Den stora utmaningen är att sammanställa data och presentera den på ett sätt som gör den lättöverskådlig. Med CRM-Konsulternas expertis i området kan företag göra just detta med hjälp av Power BI. När man har rätt information tillgänglig får man även ”hastighet” på köpet. Grattis CRM-Konsulterna till ytterligare ett guldpartnerskap med oss på Microsoft!”