Gå direkt till innehåll
Det är nu ännu enklare för Cronas kunder att erbjuda självskanning med den nylanserade lösningen från Swish.

Crona Software och Swish tar stora kliv framåt med ny självskanningstjänst

Crona Software tar ännu ett kliv mot framtidens betallösningar genom att vara tidigt ute med helt integrerat stöd för den nylanserade självskanningstjänsten från Swish. Cronas kunder har nu, via kassasystemet Crona POS, möjlighet att förbättra köpupplevelsen i sina butiker med minskad kötid och smidigare självbetjäning - i ett app som dessutom nästan alla redan använder.

"Vi är jätteglada för vårt utökade samarbete med Swish och ser verkligen hur funktionen kommer underlätta och effektivisera både för handlaren och för kunden. Det finns ju ganska många potentiella kunder som ser hinder i att använda okända system för självskanning och nu kan det elimineras helt. Nästan alla använder ju redan Swish - vilket gör köpupplevelsen otroligt smidig!" säger Daniel Chruzander, Affärsutvecklingschef på Crona Software.

Med den nya funktionen behöver kunden varken plocka upp en handskanner, ladda ner några nya appar eller bekanta sig med okända system - det är bara att öppna Swish, skanna butikens unika QR-kod och påbörja handlingen genom att "blippa" varor direkt med hjälp av kameran på mobilen.

"Det ska bli mycket spännande att se hur Cronas kunder implementerar självskanning i sina butiker. Ett stort tack till teamet på Crona för ett fint samarbete!" säger Simon Nilsson, Head of B2B på Swish.

En annan fördel med den nya självskanningstjänsten är dess flexibilitet. Handlaren kan använda självskanningen som ett komplement till sin befintliga kassalösning, vilket ger kunderna möjlighet att handla helt obemannat eller för enstaka utvalda varor. Detta ger handlare möjlighet att anpassa köpupplevelsen efter sina kunders preferenser och öka sin konkurrenskraft på marknaden.

• Effektivare köpupplevelse: Kunden känner till systemet och kan själv skanna sina varor med sin mobil, vilket minskar kötiden och ökar effektiviteten i butiken.
  • Automatisk registrering: Alla köp registreras automatiskt i Crona POS, vilket eliminerar risken för fel och minskar behovet av manuell hantering.
  • Sömlös integration: Swish självskanningstjänst är fullt integrerad med Crona POS, vilket säkerställer en smidig köpupplevelse för både kunder och handlare.
  • Flexibilitet: Handlare kan anpassa självskanningstjänsten efter sina behov och preferenser, vilket gör det möjligt att erbjuda olika köpupplevelser för olika typer av kunder.

Alla transaktioner som görs genom självskanningstjänsten samlas dessutom automatiskt in i Crona POS, vilket ger handlare värdefull insikt i försäljningsmönster och underlättar bokföringsprocessen. Cronas moderna och helt webbaserade kassalösningar tillsammans med Swish som självskanningstjänst kan förändra sättet vi handlar på och genom att erbjuda en smidigare och mer effektiv köpupplevelse stärker Crona sin marknadsposition ytterligare.