Cross Sportswear Golfkollektion 2017 - Inspirerad av det svenska longdrive-teamet

Cross Sportswear erbjuder högteknologiska sportkläder med optimal stretch, andning och vattentäthet för en aktiv livsstil. 2017 års golfkollektion är inspirerad av det svenska longdrive-teamet. Fokus har varit att designa och ta fram plagg som möter och överträffar kraven som ställs på en longdrive-spelare, där maximal komfort och full rörelsefrihet är ett måste. Stilren design, modern passform och en färgstark palett som gör kläderna enkla att kombinera och matcha är viktiga element bakom kollektionen.

"För mig är det väldigt viktigt att jag får full rörelsefrihet och känner mig bekväm i mina kläder oavsett väderförhållanden. Cross Sportswear’s stretchiga tyger och material gör att jag inte blir begränsad i min sving och kan prestera mitt bästa", säger Sandra Carlborg, Cross Sportswear-ambassadör och världsrekordhållare i longdrive på 357,7 m.

Det svenska sportmärket är främst känt för sin högfunktionella och stilrena design och har under 2017 års golfkollektion tagit fram ett komplett sortiment av regn-och vindplagg, stickat, polos, byxor, short, kjolar och accessoarer som ger golf- och sportbutiker möjligheten att erbjuda sina kunder plagg för alla väder. Materialen är gjorda av bomull, ull och bamboo charcoal samt polyester och nylon.

Nyheter 2017

Premiummodellen Edge – Cross Sportswears mest tekniska regnställ

Edge-serien erbjuder ultimat skydd mot väder och vind, samtidigt som plaggen är superlätta, mjuka, tysta, stretchiga och extremt bekväma när man spelar golf. Plaggen är gjorda med hjälp av Cross Sportswears patenterade FTX TM-teknologi, en tre-lagers sandwich-konstruktion av yttertyg, membran och innerfoder som erbjuder den ultimata kombinationen av 20.000 mm vattentäthet och 20.000 g/m2/24h andningsförmåga. Med bemistejpade sömmar, vattenavvisande dragkedjor, justerbar krage, ärmslut och fållar samt hakskydd med mikrofleece, har plaggen även en treårig vattentät garanti. Det som gör Edge-plaggen så uppskattade är dess enastående väderskyddande egenskaper, men framför allt elasticiteten i tyget och en 4-vägsstretch som gör plaggen extremt bekväma. Matchande vattentäta Edge-byxor och Edge-chinos i midjemått S-XXL för herr och XS-XL för dam kompletterar regnstället.

Favoriterna Pro Bomber Jacket och Edge Coat tillbaka i sortimentet

Pro Bomber Jacket är en regntät och lätt tvålagersjacka med 20.000 mm i vattenpelare och 20.000 g/m2/24h i andning och fyrvägsstretch. Jackan har en vattenavvisande dragkedja framtill, bemistejpade detaljer och ribbad mudd i nederkant och ärmslut. Passform: Regular. Storlek S-XXXL för herr och XS-XXL för dam. Edge coat är en regntät trelagersjacka med fyrvägsstretch, samt 20.000 mm i vattenpelare och 20.000 g/m2/24h i andning, funkar på såväl golfbanan som en dag på stan. Storlek S-XXXL för herr och XS-XXL för dam.

Utility Jacket – håller dig varm under kyligare dagar

Utility jacket är en vattenavstötande jacka gjord av superlätt nylon med dunvadderad främre, med baksida och ärmar i softshelltyg för en bättre rörlighet och andning. Finns i både dam och herr, samt i väst. Storlek: S-XXXL för herr och XS-XXL för dam.

Cross nya vindprogram – extra lätt och smidig på golfbanan

Wind jacket är en 2-lagers vattenavisande vindjacka med 4-vägsstretch i polyester stretch (8.000 mm/8000 g/m2/24 h i vattenpelare och andning) samt stretchpaneler i polyester stretch jersey på sidorna. Kommer även sen tidigare i pullover och väst, både för dam och herr. Nyheter för i år är W Wind jacket med snygg ribbstickad krage för dam samt en V-ringad vindtröja för herr, med tillhörande vindbyxor. Storlekar S-XXXL för herr och XS-XXL i dam.

M Tech T-neck & W Tech Full Zip – snygga och funktionella tröjor som fungerar året om

Andralagerströjor som fungerar lika bra på golfbanan som i skidbacken, absorberar svett och torkar snabbt. Storlekar S-XXXL i herr och XS-XXL i dam.

M Geo Stripe, Fade och Loud N Proud Polos – årets mest tekniska och sportiga polos

Geo Stripe Polo är en sportig polo med tvåfärgade ränder på sidorna, gjord i polyester och bamboo charcoal (narrow fit). M Fade polo har två olika färger på fram och baksida (regular fit) och M Loud N Proud Polo kommer i tre olika printade varianter, gjorda i 90% polyester och 10 % spandex jersey (narrow fit). Alla har snabbtorkande funktioner med naturlig anti odör och UV-skydd. Kommer i storlekarna S-XXXL.

W Nostalgia SL & LS Polo – feminin polo utan krage

W Nostalgia Polo SL (ärmlös) och LS (lång ärm) med en markerad v-ringad krage för en feminin och sportig look. Materialet är 55% polyester och 45% bamboo charcoal med naturlig anti odör och snabbtorkande funktion (regular fit). Matchas ihop med W Line H2OFF Skort.

Helt nytt stretchprogram för dam

Till våren 2017 kommer Cross Sportswear ut med ett helt nytt stretchprogram för nederdelar för dam som innefattar skort, capri, byxor i en ”slim fit” siluett. Till det tillkommer en W Leaf Skort i lövmönster som matchas med W Push Polo SL för en snygg enhetlig look.

För ytterligare information om Cross Sportswear och tillgång till bilder kontakta Jennifer Östberg, Marknadschef, jennifer.ostberg@cross-sportswear.com