Cross Sportswear - Från elegant funktion till färgglada uttryck

CROSS SPORTSWEAR LANSERAR GOLFKOLLEKTIONEN SS24

Cross Sportswear grundades i Göteborg redan 1986 med en idé att tillverka sportkläder som kunde tåla utmanande skandinaviska förhållanden. Produkter som står emot regn, vind, snö och värme som ibland t.om. infaller på en och samma dag. Filosofin har alltid varit att man ska känna sig både bekväm och självsäker vid alla tillfällen, oavsett väder. Cross anser att golf ska vara kul och välkomnande mot alla med öppna armar och tolerans. Därför strävar varumärket efter att skapa produkter för inbitna spelare prioriterandes en funktionsduglig look, likaväl som för de nykära helg-golfarna som föredrar en outfit, lika duglig på stan som ute på banan.

Med fyra nivåer av prisbelönade regnkläder i bräschen erbjuder kollektionen snygga looks och funktionalitet för både på och utanför banan. Denna vår och sommarkollektion erbjuder en bred färgpalett med inspiration från modevärlden. Färgerna sträcker sig från sofistikerade stilar i vitt, blått och rött till mer uttrycksfulla inslag och mönster i fuchsia-rosa, milky jade-grön och koi-orange, för att nämna några.

Kollektionen SS24 är uppdelad i olika grafiska koncept. Det är regnprogrammet som kort och gott kallas för Rainy Day. De fyra prisnivåerna med tre längder i regnbyxor gör att du kan fokusera på spelet och vara aktiv ute i naturen, vädret till trots. När man har spelat 18 hål i ösregn skapas en viss uppskattning för dessa typer av produkter. Cross har alltid utmärkt sig med väder-säkra produkter och att bibehålla kundernas förtroende när det kommer till att stänga ute väta, andningsförmåga och rörlighet är av högsta prioritet. Nästa kategori är det franska temat Vive Le Golf. Marinblått, vitt och rött attraherar den klassiskt klädda publiken. Även om färgerna i sig inte kommer dra till sig uppmärksamhet kommer dressade och sportiga silhuetter tillsammans med klädernas tekniska egenskaper skapa en känsla av kvalitet och medvetenhet. Candy World är nästa tema som handlar om att ha kul och uttrycka sig i levande färgtoner med en modern passform. I samma anda har vi Pattern Party med sportiga camouflage och fade-prints tillsammans med klassiska glencheck och jacquard-mönster för en retro-känsla.

Om man följer Cross kommer man denna säsong få ta del av inspirerande inslag från golfare runt om i världen. Allt från hur proffsen klär sig i lager för att hålla sig torra och varma till återförsäljare som arbetar med psykologi-studier i motivation och autonomi som grund för hur de tränar sina medlemmar. På damsidan kommer det lanseras ett spännande samarbete med en lokal Svensk head cover-tillverkare knutet till vind-bombar-jackan Zephyr Jacket. Det kommer även erbjudas en chans för lokala golftävlingar runtom i Sverige att vinna ett klädkontrakt för samtliga deltagare inklusive prisbord. 2024 klär Cross Sportswear golfare på 21 marknader runtom i världen och ser fram emot en fantastisk säsong tillsammans med sitt community.