EN KLASSISK GOLFLOOK FÖR EN TIDLÖS FRAMTID

EN KLASSISK GOLFLOOK FÖR EN TIDLÖS FRAMTID

För några veckor sedan lanserade Cross sin SS24 golfkollektion, uppdelad i 4 grafiska koncept med olika budskap.

Under kommande veckor fokuseras kommunikationen på det franska temat kallat "Vive Le Golf". Marinblått, vitt och rött attraherar normalt sätt de klassiskt klädde golfspelarna. Även om färgerna i sig inte kommer dra till sig uppmärksamhet kommer dressade och sportiga silhuetter tillsammans med klädernas tekniska egenskaper skapa en känsla av kvalitet och medvetenhet.

Följer man Cross på sociala medier kommer man denna säsong få ta del av inspirerande inslag från golfare runt om i världen. Från golfälskande entusiaster till proffspelare. Följ länkarna nedan för att se kläderna i sin naturliga kontext på banan, på modeller samt hur golfproffset Anna Magnusson vann på LET i Terre Blanche, Frankrike iklädd detta franska tema.