RAKEL via Smartphones

Crystal Code släpper gratis whitepaper om Smartphones som kopplas över RAKEL. Skapa hybridlösningar mellan RAKEL och 3G. Användarvänliga system som fungerar där kraven är höga. Använd iPhone, iPad eller Android enheter över RAKEL. Det finns både ruggade enheter och ruggade skal som tål hårda tag.

Vi kopplar ihop iPhones, iPads med ruggade skal och ruggade Android-enheter med Tetra radios.

"Jag tror att en av de stora fördelarna med tekniken som vi tagit fram är att RAKEL skulle bli enklare att använda till mer avancerade tillämpningar. För att ha någon typ av automatisk hantering i exempelvis ett ärendehanteringssystem skulle användaren behöva knappa in specialformaterade textmeddelande på en radio som inte har något riktigt tangentbord. Med vår lösning kan vi erbjuda ett användbart grafiskt gränssnitt som är självinstruerande."
- Säger Jens Olsson som arbetatmed att ta fram ett proof of concept.

Gratis Whitepaper: