Redo för NLS-dagarna 2019

I år representeras CTC av Anders Millerhovf, CEO, Bengt Dahlström, CSO, och Fredrik Hansson, Director Biometrics. Samtliga tillhör vår Customer Relations-grupp och finns på plats för att berätta om hur vi kan bidra till translationell forskning genom vårt kompletta fullservicepaket i fas 0-II studier som inkluderar kliniskt genomförande på vår klinik godkänd för first-in-human-studier.

Under konferensen kommer vi att dela bås med Immuneed och diskuterar gärna vårt gemensamma koncept ”Preclinical Human Model” för tidig läkemedelsutveckling. I ett nära samarbete erbjuder vi en helhetslösning för den prekliniska och kliniska karaktäriseringen av ett läkemedel vilken ger en grundläggande riskmitigering där säkerheten för våra forskningspersoner alltid prioriteras högst.

Du hittar oss i bås 54. Vi ses snart!

Nordic Life Science Days är den största nordiska konferensen för partnering inom global Life Science. Här samlas de främsta talangerna inom Life Science, vilket skapar möjligheter till både nätverkande och partnering och ger insyn i de senaste trenderna. Nordic Life Science Days attraherar ledande beslutstagare från Life Science-sektorn, inte bara från biotech, pharma och healthtech-områdena utan också finans- och forskningssektorn, samt regulatoriska myndigheter.

• Medicinsk forskning

• nlsdays

CTC Clinical Trial Consultants AB är ett fullservice-CRO med fokus på kliniskt genomförande. Vårt mål är att förenkla klinisk och translationell forskning genom att erbjuda våra kunder kostnadseffektiv rådgivning, genomförande och rapportering av kliniska studier. Vi har fyra olika avdelningar: Klinik, Clinical Operations, Pharmacovigilance och Biometrics som alla stöds av oberoende kvalitetssäkringshantering.

Vårt huvudkontor och våra Fas I-enheter ligger i Uppsala och utgör 28 bäddar, varav 12 är sjukhusbäddar i en first-in-man-godkänd forskningsenhet, medan våra två kliniker för multicenterstudier (SMOs) finns i Uppsala och Linköping. Vi har vår egen databas för rekrytering av både friska frivilliga och specifika patientpopulationer.

CTC grundades 2011 och har framgångsrikt genomfört över 200 industrisponsrade kliniska prövningar för nystartade företag samt internationella läkemedelsföretag och CROs. Inkluderande i dessa är studietyperna: first-in-man, functional food, läkemedelsinteraktioner, bioekvivalens-, biotillgänglighet- och biosimilar- studier, nya läkemedelsleveranssystem, medicinteknisk utrustning, PET/MR, QT och Fas IIa-studier.

Jenny Högblad

Presskontakt Marketing Manager 076-86 80 669