Niclas Andersson är vår nya Area Sales Manager på Bentone

Niclas Andersson är vår nya Area Sales Manager på Bentone

Vi välkomnar Niclas Andersson som Area Sales Manager på Bentone

- Med min breda och långa säljerfarenhet så ser jag verkligen fram emot tjänsten som Area Sales Manager på Bentone och hoppas kunna göra skillnad i den framtida förändring som Bentone nu står inför. Förutom världsunika produkter finns det i företaget redan hög kompetens och mycket erfarenhet, så jag tvivlar inte en sekund på att det här kommer att bli riktigt bra, säger Niclas.

Niclas kommer närmast från Ahlberg Bil där han arbetat som lokal säljchef. Bland hans tidigare tjänster kan nämnas regionchef på Cargotec, exportansvarig på Silverstone och liknande tjänst på Traryd Fönster.

I grunden har han en 4-årig Teknisk utbildning – datorinriktad maskinteknik – och har under åren även genomgått en del sälj- och ledarskapsutbildningar.

Niclas som är 55 år, bor i Ljungby tillsammans med sin 14-årige son. Familj och vänner är saker som Niclas prioriterar högt. Förutom sonens intressen och aktiviteter så håller Niclas i gång med promenader, padel och gym.

Kontaktuppgifter till Niclas:
Tel 073-377 07 08, e-post niclas.andersson@enertech.se