Bollingermiddag med Mattias Larsson och Karl-Frédéric Reuter

Det är åter dags för en oförglömlig champagne- och matupplevelse på Cultur Bar & Restaurant. Den 12 maj arrangerar vi en champagnemiddag tillsammans med Champagne Bollinger och Mattias Larsson.

Mattias Larsson, känd som Fredagskocken från radio och TV, är en uppskattad och uppmärksammad matkreatör och föreläsare vars matlagning kännetecknas av respekt för råvaran och känsla för dofter och smaker. Den 12 maj gästspelar han återigen på Cultur Bar & Restaurant.

- Jag ser mat, dryck och kombinationen däremellan som vetenskap, konst och estetik. Njutning är livsviktig för vår motivation och överlevnad. Jag älskar att laga god och äkta mat lika mycket som jag älskar att äta och dricka gott, och hoppas att kunna få andra människor att känna likadant, säger Mattias Larsson.

På besök har vi även Bollingers Exportchef Karl-Frédéric Reuter som reser hit från Bollingers vingårdar i Frankrike speciellt för att göra oss sällskap. Medan vi njuter av mat och dryck ger han oss historien bakom detta fantastiska företag och de viner som serveras under kvällen.

MENY

BOLLINGER SPECIAL CUVÉE - Pinchos

BOLLINGER ROSÉ - Laxballotine, färskpotatis

BOLLINGER LA  GRANDE ANNÉE 2004 - Havskräfta, sparris

BOLLINGER LA GRANDE ANNÉE ROSÉ 2004 - Carpaccio, parmesanost, fänkål

BOLLINGER RD 2002 - Kummel, Bollingerkokt spetskål, getost

BOLLINGER RD 1999 - Kalventrecôte, vit sparris, tryffelcaviar

TID & PLATS

Måndag den 12 maj 2014, kl 18:30
Cultur Bar & Restaurant, Österlånggatan 34, Stockholm

ANMÄLAN

Pris: 1 845 kr/person
Begränsat antal platser. Anmäl dig till linus@culturbar.se
Anmälan är bindande.

Platsen är reserverad när du fått en bekräftelse. Kreditkortsnummer lämnas som säkerhet.
Vid avbokning efter den 6 maj tar vi en avgift på 1000 kr/person. Utebliven plats debiteras fullt kuvertpris.

Eventet arrangeras av Cultur Bar & Restaurant i samarbete med Champagne Bollinger och Arvid Norquist HAB.

VÄLKOMMEN!

Om Bollinger

Bollinger är ett legendariskt och anrikt champagnehus i elitklass. Bollinger har en egen magnifik stil med stor andel Pinot Noir. Bollinger jäser sina Reserveviner och årgångscuvéer på gamla ekfat och har en ovanligt lång flasklagring - detta ger den klassiska bollingerkaraktären. Bollinger är med sin tyngd och mognad en perfekt matchampagne. De egna odlingarna täcker ca 70% av druvbehovet, vilket är mycket i Champagne.

• Gastronomi

• karl-frédérik reuter
  • cultur bar & restaurant
  • mattias larsson
  • bollinger
  • champagne bollinger
  • vin
  • champagne

• Stockholm

Cultur Bar & Restaurant är en vin- och tapasbar med inspiration från vinproducerande länder kring medelhavet. På Cultur prioriteras kvalitén på råvarorna, god service och matchning av mat och dryck. Rätterna serveras allteftersom de tillagas. Till Cultur Bar & Restaurant väntas den som vill ta ett glas vin och en aptitretare efter jobbet, avnjuta en enklare middag eller dröja sig kvar med en drink i baren under senare timmar.

Cultur Bar & Restaurant drivs as ATV Holding AB som även driver Hotell Fjällgården Ullådalsstugan och Rautjoxa Värdshus i Åre samt restaurangerna Den Gyldene Freden och Fjäderholmarnas Krog & Magasin i Stockholm.

Besöksadress: Österlånggatan 34, Gamla Stan, Stockholm
Telefon: 08-796 96 12, www.culturbar.se