Niklas Steenberg, VD CURA of Sweden AB

Ny VD för CURA of Sweden AB

Niklas Steenberg är ny VD för CURA of Sweden från den 10 maj 2021. Närmast har Niklas varit VD för Klarahill, Sveriges största privata begravningsbyråaktör, som han grundade 2014. Innan dess var han VD för MIPS som han bolagiserade 2007 och som idag är börsnoterat på Nasdaq Stockholm. Innan dess har Niklas haft ledande befattningar inom ASSA ABLOY och MTG.

– Jag är oerhört stolt och glad över att ha fått förtroendet att leda CURA of Sweden. Vi befinner oss på en spännande och väldigt angelägen resa mot framtiden där vi ska vara den ledande aktören inom kategorin sömnhälsa. Sömn är utan tvekan den viktigaste delen i treenigheten sömn, kost och motion. Ändå tar vi sömn för givet och slarvar bort den, så här finns ett otroligt viktigt missionerande arbete som CURA of Sweden driver. Vi måste utställa ett löfte till marknaden att kunna leverera de mest enastående produkterna och tjänsterna inom området, vilket kräver ett stort fokus på innovation och produktutveckling framöver, säger Niklas Steenberg.

Idag finns CURA of Sweden i nio europeiska länder och har en tydlig plan på att expandera vidare.

– Vi konkurrerar inte med andra företag om sömn. Vårt syfte är att skapa förutsättningar för en bättre dag och ett aktivt liv. Vi konkurrerar med Nike. Du kan investera 2000 kronor i nya löparskor för ditt välbefinnande, eller i vårt tyngdtäcke som skapar förutsättningar för att löpturen faktiskt ska bli av efter att du vaknat. Det är det som skiljer oss från kategorin sovrumsprodukter, säger Niklas Steenberg.