Premiär för CURAs reklamfilmer i TV

Under maj månad 2019 visas CURA of Swedens reklamfilmer i TV3, Kanal 5 och i en rad olika playkanaler, med start tisdagen den 7 maj. Reklamkampanjen pågår till och med den 27 maj och vår förhoppning är att nå ut till så många som möjligt med vårt budskap om bättre sömn och hälsa genom användande av CURA-täcket.

Under maj månad (7-26/5) kommer CURA®s reklamfilmer att visas i TV3, Kanal 5 samt i en rad playkanaler (TV3, Kanal 5, TV6, TV8, Kanal 10 Viasat sport, Viacon, Comedy center, Fox Channel, Discovery samt Animal planet.)

Reklamfilmerna på 20, 15, 10 och 5 sekunder är framtagna tillsammans med det Stockholmsbaserade produktionsbolaget Motionnerds.

— Denna stora marknadsföringsinsats ligger helt i linje med vår övergripande ambition om att sprida budskapet om sömnens vikt för folkhälsan, och om hur våra tyngdtäcken kan användas för att förbättra både sömnen och hälsan i stort, berättar Johan Andersson, grundare av CURA® of Sweden, och fortsätter:

— Vi är oerhört glada och stolta över att få arbeta med en produkt som verkligen gör skillnad i människors liv, och som bidrar till en ökad livskvalitet. När man får sin viktiga sömn är det många andra bitar i livet som faller på plats; vi orkar mer i vardagen och blir helt enkelt gladare.

“Det var bättre förr”

Reklamfilmsbudskapet om att det var bättre förr grundar sig på det faktum att vi för ca. 50 år sedan slutade att sova under tunga täcken av t.ex. vadmal, trots att vi minns att vi sov tryggare och bättre med dessa tunga täcken. Vi övergick till att välja lätta duntäcken och därmed började svenskarna att generellt sett sova sämre.

Inom svensk hälso- och sjukvård har man använt tyngdtäcken i över 12 års tid för att behandla människor med t.ex. ångest, oro, depression, ADHD, demens, etc.

— För oss är det dock viktigt att poängtera att tyngdtäcket nu är tillgängligt för alla, diagnos eller ej. Alla behöver ta sin sömn på största allvar, menar Johan Andersson.

CURA® of Sweden har gjort en fantastisk resa sedan starten under våren 2018.

— Vi har i dagsläget 20 stora butikskedjor och många mindre aktörer runtom i Skandinavien som säljer vårt tyngdtäcke. Vi samarbetar med 10 auktoriteter inom sömn, bl.a. forskare och professorer, som ställer sig bakom våra produkter och vår målsättning om ökad folkhälsa, berättar Johan Andersson.

Reklamfilmerna på Youtube

• 5 sek: https://youtu.be/0igCbtOngV4