Telia sämsta leverantören av sina egna tjänster. Ringup bäst.

Custice har tittat på hur nöjda teliakunder är med sin telefonilösning ur ett leverantörsperspektiv. Vi valde ut Telias sex största kanaler för att se hurvida det fanns skillnader i nöjdhet med Telia som operatör beroende på vem som levererat lösningen.  Minst nöjd var man om man köpt sin lösning från Telia och mest nöjd var kunderna med Ringup som leverantör. Förvånande nog är Telia sämre än de övriga på att sälja telialösningar.

Custice har tittat på de sex största leverantörerna som säljer telefonilösningar. Det visade sig att Telia fått lägst betyg kunderna, vilket betyder att de är sämst på att leverera sin egen tjänst. Ringup fick högst nöjdhetsgrad och är därmed bäst på att leverera telialösningar till sina kunder.

Det är förvånande och anmärkningsvärt att Telia är sämre än övriga leverantörer på att leverera sina egna telialösningar. Dialect, GEAB, Ringup, StjärnaFyrkant, TDC och Telia ingick som de sex största leverantörerna av telialösningar.

För att räkna ut vilka telefonileverantörer som har mest nöjda kunder tittade vi på företagens nöjdhet med hänvisningsmeddelanden, kostnad, samtalsstatistik och vidarekoppling, som betygsattes från 1 till 5. Samtliga svar fick sedan ett medelvärde som jämfördes med leverantörerna. Dialect, GEAB, Ringup, StjärnaFyrkant, TDC och Telia ingick som de sex största leverantörerna av telefoni. C:a 10 000 företagskunder med Telia som operatör ingick i urvalet.

Hela listan

1.  Ringup