Crescent lanserar en ny, stark MTB-serie

Crescent lanserar en ny, stark MTB-serie

Crescent gör ett omtag på segmentet mountainbikes som innebär hela 20 nya modeller för allt från grusväg, tekniska skogsrundor till stigcykling. Specarna är nya och cyklarna har en unik design och ett distinkt skandinaviskt formspråk. Ett kontrasterande band på underröret håller ihop modellprogrammet.

- Det nya MTB sortimentet är ett första steg i en satsning på MTB. MTB står för en stor del av försäljningen av cyklar i Sverige och vi vill vinna mark där. I vårt utvecklingsarbete med 2019 sortiment har vi lagt mycket tid på att ligga i framkant och har tagit fram nya ramar med geometrier som konsumenterna efterfrågar, säger Lars Svalin, Commercial Product manager, MTB Crescent.

-I arbetet har vi fokuserat på Cross Country, stigcyklar och El-MTB. Vi tror på MTB för tävling, träning och rekreation, fortsätter Lars.

Den nya MTB-serien är utvecklad för naturupplevelser i hög fart - på allt från grusväg, teknisk cykling i terräng till stigcykling. Varje modell har väl valda funktioner och detaljer med hög prestanda för en bättre körupplevelse, oavsett underlag.

Fem kämpar - 20 cyklar
Stark, Rask, Ork, Modig och Kraft. Tappra knektar som stridit för kung och fosterland har fått ge namn åt Crescents nya mountainbikes. I serien ingår såväl MTB som EL-MTB.

Serien KRAFT, EL-MTB

Våra urstarka heldämpade elmountainbikes i serien KRAFT är byggda för att ge samma känsla som en traditionell MTB, men har kraft nog att göra varje tur till ovanligt häftig, också i uppförsbackarna.

Serien STARK

Heldämpade MTB för den som vill ta sig fram snabbt när underlag och terräng är utmanande.

Serien RASK

Kvicka hardtail MTB för den som har ett mål med cyklingen.

Serien ORK

Stigcyklar för den som älskar att cykla MTB med gung.

Serien MODIG

Snabba och stryktåliga aluminium MTB för träning och motionslopp.

I början av 2019 rullar de första MTB-nyheterna ut i butik.