Självbetjäningsterminaler bland kött och glassmaskiner

Cygate var en av de utställande leverantörerna på nordens största mat- och restaurangmässa, GastroNord den 24-27 april. På plats bland glass-, kött- och vinleverantörer mötte vi andra kravställare än vi vanligtvis stöter på när vi ställer ut på IT-mässor. Detta var verkligen kul och givande för oss på Cygate.

Tillsammans med våra partners inom digital signage och kassaregister visade vi lösningar för självbetjäningsterminaler så kallade ”Shop Zone” samt dynamiska menyskärmar som används av bl.a. Burger King i England. ”Shop Zone” är det nya sättet att erbjuda gäster och kunder ett snabbt och enkelt sätt att sköta beställningar och betalningar. Systemet fungerar som ett ”drive thru”, där gästen utan stress på en interaktiv menyterminal gör sina val, komponerar sin meny och även sköter sin betalning. Allt med en överskådlig digital menyskärmsstruktur som enkelt förändras i kassasystemen om man så önskar. Ett bra exempel på hur etablerad teknik, tillämpad på ett nytt sätt, drastiskt kan höja både försäljning och kundupplevelsen. Nästa steg i tillämpningarna blir att koppla på mobila betalningar, medlemskort, presentkort, smarta kort allt för att skapa ännu fler möjligheter för våra kunder.

Mer info från om Cygates tjänster inom digitala skyltar och självbetjäningsterminaler finner ni via www.cycast.se. Har ni frågor och funderingar om vilka möjligheter som finns att använda terminaler i just er verksamhet? Kontakta oss via signe@cycast.se.