Cygate blir guldpartner till NetApp

Cygate utökar samarbetet med NetApp genom att bli guldpartner. Det utökade samarbetet innebär bland annat rätten att sälja hela produktportföljen samt möjligheten att sälja FlexPod, en datacenterlösning från NetApp och Cisco.

Kraven på att bli guldpartner är höga: utbildning, certifieringar och en dedikerad satsning på NetApps kärnområde data management.

–  Det här är ett stort och viktigt steg som stärker Cygates redan starka ställning inom datacenter. För oss innebär rollen som guldpartner större möjligheter att erbjuda lösningar inom ett strategiskt område där tekniken utvecklas snabbt och därför kräver allt mer kompetens och kapacitet i form av support och samarbete mellan flera leverantörer, säger Bengt Lundgren, vd på Cygate.

Infrastrukturen för lagring den näst största kostnaden

NetApp maximerar lagringseffektiviteten genom sin Unified Storage-arkitektur och innovativa programvarulösningar som till exempel deduplicering, RAID-DP, thin provisioning och snapshots.

Enligt en färsk IDC undersökning är infrastrukturen för lagring den näst största kostnaden för företag. Med ny, innovativ teknik kan NetApp och Cygate minska driftskostnaderna med upp till 50 % och den totala ägandekostnaden med 39–78 %, beroende på applikationsmiljö.

−  Cygate är en strategiskt viktig partner för oss i Sverige, inte minst på grund av deras starka ställning inom datacenter. Kombinerat med våra innovativa data management-produkter kan vi nu tillsammans erbjuda konkurrenskraftiga lösningar och få en starkare ställning på storagemarknaden säger Peter Källviks, vd på NetApp.

Flexpod: snabbaste lösningen till molnet

I rollen som guldpartner får Cygate nu också möjligheten att sälja Flexpod.

–  Flexpod är en flexibel datacenterlösning som hjälper våra kunder att snabbare och säkrare ta steget till molnlösningar. Lösningen förenar teknik från NetApp, Cisco och VMware, säger Håkan Axtelius, Business Area Manager Datacenter på Cygate.

För mer information kontakta:

Bengt Lundgren, vd Cygate, +46 10 87 87 010, bengt.lundgren@cygate.se

Peter Källviks, VD för NetApp Sverige, +46 70 298 60 57, peter.kallviks@netapp.com