Cygate första Implementation Partner till HID i Sverige

Cygate är idag glada att kunna meddela att Cygate går med i HID Identity Assurances (fd. ActivIdentity) Implementation Partner Program, ett exklusivt ackrediteringsprogram som erkänner Cygates expertis och starka ställning inom autentisering samt autentiseringslösningar.

HID beskriver samarbetet:
As an Implementation Partner of HID Identity Assurance, Cygate is fully recognised as having the expertise and experience to undertake professional service engagements in  compliance with the Project Assurance methodology developed by HID Identity Assurance’s Professional Services team. The Cygate accreditation applies to the company’s expertise with the ActivID Card Management System (CMS) with future expansion to ActivIdentity 4TRESS Authentication Appliance. Cygate has already delivered a number of projects that include HID Identity Assurance products, and the partnership has just been strengthened further by a joint delivery of a credential management solution to a large Swedish financial institution.

Hilding Arrehed, Director Worldwide Professional Services and Partner Programs fortsätter:
“I am excited about the opportunities this partnership will present. Cygate has a strong track record of delivering complex authentication and credential management solutions. Cygate’s thorough understanding of business needs and technical expertise together with HID Identity Assurance’s scalable and versatile security platforms, allows for the delivery of a total IT solution with the highest possible security. “

”Genom vårt nu fördjupade samarbete och utökad konsultbas kommer Cygate kunna leverera implementationstjänster gällande ActivIdetitys  produktsortiment kring smarta kort och kort managering. I vårt arbete som systemintegratör där efterfrågan på stark identifiering av individer ökar markant ser vi Identitethantering  som ett viktigt innehåll i våra kundlösningar” säger Anders Jägermo, Business Manager Security.

För mer information var god kontakta:

Anders Jägermo, Business Manager Security
anders.jagermo@cygate.se, +46 10 87 87 099