Cygate lanserar Cloud Application Platform med Ericsson

Cygate lanserar Cloud Application Platform med Ericsson

För att förbli konkurrenskraftiga måste allt fler utvecklare idag producera allt mer kod, som ofta skall fungera i många sammanhang och miljöer. Därför lanserar Cygate idag plattformstjänsten Cloud Application Platform. Tjänsten stöder Docker containers och är optimerad för att ge utvecklarna en större tillgång till resurserna (DevOps). Här kan utvecklare ta fram kodpaket i en mängd olika typer av kod och snabbt och automatiskt skala dem eller flytta dem mellan miljöer.

Utvecklarna ges frihet inom en plattform som ger de mest omfattande möjligheterna till policy-styrning av t.ex. resurser, access, versioner, säkerhet etc idag. Detta är helt nödvändigt för att garantera att mjukvarupaketen fungerar på ett säkert sätt i företaget. Resultatet blir en säkrare, snabbare och tillförlitligare utveckling, driftsättning och livscykelhantering av kod i molnet. Plattformen är kompatibel med Openstack, VMware och kan även implementeras ovanpå de större publika molnen. Tjänsten kommer att driftas på Cygates prisbelönta Hosted VMware-plattform.

– Med policystyrda plattformstjänster vill vi låta våra kunder maximera molnets potential för att snabbt och säkert utveckla, driftssätta och hantera kod i olika miljöer. Med Cloud Application Platform med stöd av Ericsson kan vi erbjuda säker och smidig hantering av Docker arbetspaket och användning av microservices, säger Niclas Alvebratt, chef för Cygate Cloud, en del av Telia.

– Molnet utvecklas till en avgörande disruptiv kraft på marknaden vilket ger nya möjligheter. Vi ser policy-styrd PaaS som en nyckelfaktor för att lyckas med molnet då den erbjuder snabbhet, säkerhet och regelefterlevnad. Vi kommer att jobba aktivt ihop med Cygate för att utvidga molnerbjudandet med de bästa tjänsterna till de företag som vill utveckla, innovera och nå marknaden snabbare, säger Charlotta Sund, Head of Ericsson i norra Europa och Centralasien.

För mer information: Niclas Alvebratt, chef, Cygate Cloud, 0725-098 354, niclas.alvebratt@cygate.se
Erik Arnberg, presskontakt, Cygate, 0725-098 340, erik.arnberg@cygate.se
Ericsson Corporate Communications, 0107-196 992, media.relations@ericsson.com

Ericsson är den drivande kraften i det uppkopplade samhället - och världsledande inom kommunikationsteknik och tjänster. Våra långsiktiga relationer med alla stora telekomoperatörer i världen möjliggör för människor, företag och samhälle att utveckla sin potential och skapa en mer hållbar framtid. Ericsson grundades 1876 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Under 2013 var koncernen försäljning 227,4 miljarder kronor. Ericssons aktier är noterade på börserna NASDAQ OMX Stockholm och NASDAQ New York.