Lotta Widorson Lassfolk blir COO på Cygate!

Cygate rekryterar ny COO

Telias dotterbolag Cygate stärker satsningen på molntjänster, nät och säkerhet. Rekryterar IT-profilen Lotta Widorson Lassfolk, som blir ny Chief Operating Officer. Lotta har lång erfarenhet av tjänsteförsäljning, mjukvara och moln från en rad ledande positioner inom IT-branschen, nu senast som chef för Ingram Micros molntjänster.

I rollen som COO på Cygate får Lotta ansvar för produktportföljen, infrastrukturtjänster, partners samt säljstödande funktioner och dessutom Cygates egna digitaliseringsarbete, med fokus på att förenkla och förbättra interna processer och arbetssätt samt utveckla de digitala gränssnitten.

- Det känns otroligt kul att få välkomna Lotta till Cygate. Hon blir en nyckelspelare på den förändringsresa vi nu driver med fokus på att utveckla vårt erbjudande och organisation för att möta kundernas behov av hybrid IT. Jag kan inte tänka mig någon bättre lämpad för den här rollen. Tjänsteförsäljning, mjukvara och moln går som en röd tråd igenom Lottas CV och hon kombinerar det med hög energi samt solida ledaregenskaper, säger Fredrik Sidmar, VD för Cygate.

Lotta Widorson Lassfolk har en gedigen bakgrund från ett flertal ledande befattningar inom IT-branschen, nu senast som chef för Ingram Micros molntjänster i Norden. Innan dess så har hon bland annat varit varit VD för Office IT-Partner (numera Nordlo), vice-VD på Niteco samt chef för mjukvara på Atea. Hon var dessförinnan nästan 10 år på Microsoft.

- Jag tror inte det finns en mer rätt tid än att kliva ombord på Cygate än just nu. Det nya normala ställer ännu tuffare krav på verksamheters IT-infrastruktur. Cygate har alltid stått för spetskompetens inom nät och säkerhet och när satsningen på hybrida molnlösningar nu växlas upp med Telia så är jag övertygad om att vi kan flytta berg tillsammans. Och den resan vill jag vara med på, berättar Lottas Widorson Lassfolk, som ny COO på Cygate.

Cygate är ett svenskt IT-företag med styrka och flexibilitet. Tack vare vår långa erfarenhet, vårt personliga engagemang och inte minst vår passion till allt som stavas IT är du trygg hos oss. Vi är en del av Telia och på Sveriges största nät kan vi erbjuda lokalproducerade och skräddarsydda IT-tjänster med både bredd och spets för att hjälpa dig att förverkliga dina idéer. Våra över 800 medarbetare på 21 orter i Sverige gör det möjligt. Läs mer på http://www.cygate.se