F5 Networks utser Cygate till bästa regionala partner

F5 Networks utser Cygate till bästa regionala partner

Världens ledande leverantör av programvarudistribution i nätverk ger Cygate prestigefull utmärkelse på F5 Agility Summit i London framför stora europeiska aktörer.

Stockholm 2012-06-20, Cygate har av F5 Networks utsetts till bästa regionala partner på deras årliga konferens F5 Agility Summit i London. Cygate vinner priset i en av de starkaste och mest prestigefulla klasserna för sin breda kunskap, helhetssyn på lösningar åt kunder och förståelse för F5:s fulla verksamhet.

Priset delades ut på F5 Agility Summit där F5 premierar de partners som lyckats bäst under året och som F5 vill framhålla speciellt för sin kompetens och värde som partner.

"En stark branschtrend som vi ser just nu är konsolideringen av alla komponenter i ett modernt datacenter. I Cygates ambition att vara den ledande leverantören inom detta område är F5 en viktig partner för oss. Vår utmärkelse som Regional partner of the year är ett kvitto på vår snabba tillväxt inom datacenter området. Vi upplever att vi genom partnerskapet med F5 får tillgång till en portfölj av produkter vilka ger unika fördelar som skapar värde både hos oss och våra kunder" säger Gregory Singh, vVD Cygate.

"Cygate är starka i sin förmåga att kunna lösa komplexa utmaningar hos kunderna både på applikations- och infrastrukturnivå, säger Anders Stenwall, Nordenchef på F5 Networks. Detta i kombination med deras expertis inom säkerhet och förmåga att driva intäkter och goda förståelse för F5s strategiska fokus gör att Cygate är fullvärdiga vinnare av utmärkelsen ”EMEA Regional Partner of the Year”.

För mer information vänligen kontakta:
Richard Schumacher, Marketing Director, Cygate.
richard.schumacher@cygate.se