Swedbank satsar på ny switchplattform för nästa generations datacenter med hjälp av Cygate.

För de allra mest affärskritiska serverhallarna investerar Swedbank i en helt ny switchingplattform i en redundant miljö som klarar de högsta kraven på tillgänglighet och prestanda. Cygate har fått förtroendet att leverera en ny nätverksarkitektur med Ciscos Nexus 7000 produkter som möter kundens tuffa krav på driftssäkerhet, flexibilitet och skalbarhet.

Med den nya lösningen går Swedbanks datacenter mer och mer över till en virtualiserad miljö där Swedbank snabbt kan anpassa sin nätverksmiljö efter nya affärsbehov. Resultatet blir en betydligt smidigare IT-infrastruktur som enklare kan leverera ett affärsvärde för verksamheten. Lars Bornholm på Swedbank säger: ”Vi känner oss trygga med Cygates kompetens som integratör för denna viktiga plattform. Nu tar Swedbank ett viktigt steg för att möta framtida krav på kundernas banktjänster”.

För mera information vänligen kontakta Richard Schumacher, Marknadsdirektör på 010-8787015 eller richard.schumacher@cygate.se