Telia Cygate får tilldelning i Kammarkollegiets upphandling Programvaror och tjänster

- Detta är ett nytt ramavtal för Telia Cygate och ligger väl i vår strategiska ritningen mot att växa vår tjänsteaffär och stärker vår satsning på säkerhet och hybrid-IT, säger Fredrik Sidmar, VD för Telia Cygate.

Ramavtalet omfattar lösningar inom exempelvis områdena säkerhet (SOC), digitala möten, arkiv- och backup, dokumenthantering, e-post, identitets- och åtkomst, kontorssvit och webbfilter. Avtalsperioden är från 1 mars 2023 till som längst februari 2027. En tiodagars avtalsspärr inleds nu, med förhoppning att ingen överklagar affären under denna period.

Mer information om tilldelningsbeslutet finns här länk.