Telia Cygate utses till årets IoT-partner i Nordeuropa

Telia Cygate utses till årets IoT-partner i Nordeuropa

Telia Cygate kammar hem två priser vid Ciscos stora partnerevent i Las Vegas, som blir utsedd till årets IoT-partner i Sverige och Norra Europa.

– De här priserna är ett kvitto på det nära samarbete vi har med Cisco och vår gemensamma förmåga att bygga avancerade nät för IoT, sakernas internet. Ett exempel på det är den spännande affär vi precis gjort med Ellevio, där vi använder teknik och utrustning från Cisco för att koppla upp deras smarta elnät, säger Fredrik Sidmar, VD för Telia Cygate.

Telia Cygate vann kategorin IoT/Industry, Partner of the Year för både Norra Europa och Sverige. Motiveringen lyder:

”Denna partner har en otroligt stark total tillväxt och ligger i framkant när det gäller vår gemensamma digitala transformationsresa. Deras unika förmåga att förstå kundernas verksamhet och översätta deras förväntningar om att allt och alla ska vara ständigt sömlöst uppkopplade till avancerade och säkra IoT- lösningar ligger till grund för det här priset. Med en tydlig säljmetodik och en djup branschspecifik förståelse av kundens behov, hjälper de sina kunder att få ut det maximala värdet ur sina investeringar och att ligga i framkant inom teknikutvecklingen och digitaliseringsresan.”

Telia vann även pris i kategorin Enterprise Networking/Meraki.