Nyhet -

Visdomsord från entreprenörspappan och förstagångspappan Sebastian Siemiatkowski

Många besökare på Dadslife.se, en ny och funktionell föräldrasajt för pappor, har efterfrågat en inblick i en entreprenörspappas liv. Först ut är Klarnas vd och förstagångspappan Sebastian Siemiatkowski som har en dotter på drygt ett år och samtidigt är en ivrig förespråkare av "hårt arbete med väldigt många timmar" som framgångsrik entreprenör.

Han berättar hur han kombinerar sin passion för företagsbyggande med livet som småbarnspappa och bjuder på egna insikter och tips till blivande pappor.

Du har en dotter på drygt ett år och är en ivrig förespråkare av "hårt arbete med väldigt många timmar" som framgångsrik entreprenör. Hur kombinerar man det med livet som småbarnspappa?

Det är klart att det är lite mer av ett pussel nu när jag är småbarnspappa och jag får planera så att jag kan gå från kontoret vid 18, hinna med en timma med Bianca innan hon somnar och sedan fortsätta jobba efter det. Men för mig är det inget problem att ha ett krävande jobb och att samtidigt vara pappa. Till stor del tror jag att det beror på att jobbet för mig är min stora passion. Om jobbet bara var en födokrok och det var viktigt för mig med massa andra aktiviteter, oberoende om det var sociala, hobbies eller titta på tv, då skulle det vara svårt att få ihop allt.

Den genomsnittlige svensken tittar 4 timmar på TV om dagen. Det förstår jag inte hur man kan hinna med. Sedan är jag förespråkare för att var och en bör arbeta så mycket som de själva känner att de är villiga att satsa. Jag tycker bara inte om att vi i Sverige hymlar med att för att bli riktigt bra på något så krävs mycket tid. Ingen är orolig för att Zlatan saknar balans i livet.

Intervjun fortsätter på Dadslife.se: http://www.dadslife.se/#/article/91

Söker du kompisar att hänga med under pappaledigheten? Ställ en fråga i forumet Pappor emellan;http://www.dadslife.se/#/forum

Dadslife.se är en funktionell föräldrasajt för pappor, från förstagångspappan till flerbarnspappan.

Besök oss idag! Dadslife.se