Daily Sports lyfter kvinnorna

I samband med internationella kvinnodagen den 8:e mars vill Daily Sports uppmärksamma styrkan i att vara ett helt kvinnligt team, som alla strävar mot samma mål.

Sverige är ett av världens mest jämställda länder, men inom näringslivet är det fortfarande en bra bit kvar. Av alla i Sverige som innehar titeln VD är bara 18 procent kvinnor.

Daily Sports är ett tydligt undantag. Det framgångsrika företaget har grundats av en kvinna, ägs av en kvinna och har bara kvinnliga anställda. Daily Sports VD Ulrika Skoghag har även utsetts till Årets affärskvinna inom svensk sportbransch.

”I över 20 år har vi försökt vara en frisk fläkt på golfbanan, där tjejer oftast är i minoritet. Numera försöker vi också ha samma attityd till den ålders- och kroppsfixerade träningsvärlden. Vi vill visa alla kvinnor att det är OK att ta plats och synas i idrottssammanhang även när man är 50, 70 eller 80 år”, berättar Ulrika Skoghag och fortsätter:

”För oss på Daily Sports handlar Internationella kvinnodagen om så mycket mer än bara vårt ledarskap. Den handlar om hur vi kvinnor kan bli framgångsrika genom att stötta varandra.”

• Fritid