DAILY SPORTS BEFÄSTER POSITIONEN SOM SVERIGES STÖRSTA VARUMÄRKE FÖR KVINNLIGT GOLFMODE

Efter ett mycket starkt 2021 fortsätter Daily Sports att öka sin omsättning och bolaget sätter omsättningsrekord 2022. Omsättningen i koncernen uppgick till 119 MSEK och därmed befäster Daily positionen på den svenska marknaden som det största varumärket för kvinnligt golfmode. Bolaget har dessutom haft tillväxt på viktiga exportmarknader såsom USA, Australien och Schweiz.

Under året har Daily Sports satsat stort på ett genomgående varumärkesarbete med genomlysning, revitalisering och marknadsföring i fokus, samt adderat ytterligare kompetens i teamet. Rörelseresultatet landar på 9,7%.

– Vi är fantastiskt stolta och glada att vi lyckats överträffa rekordåret 2021 med en ännu högre omsättning i koncernen under 2022. Vi har gjort det tack vare ett grymt teamwork och fantastiska kunder. Utfallet visar att våra strategier, framför allt vad gäller satsningar på utvalda försäljningskanaler och sortiment, fungerar mycket väl. Det visar också att vi är på rätt väg när det gäller att utveckla Daily Sports vidare och fortsätta vara ett relevant varumärke för våra kunder över hela världen”. Det säger VD och ägare Ulrika Skoghag.

Läs mer på dailysports.com

Projektledare, marknad

• Livsstil, mode, fritid

Genom kreativ design och den svenska känslan för stil och kvalitet skapar vi kläder att trivas i. 1995 banade Daily Sports väg som Sveriges första klädmärke enbart för kvinnliga golfare. Idag är vi störst i Sverige inom samma kategori, och våra kläder finns i fler än 30 länder. Daily Sports omsätter nästan 120 miljoner kronor där den svenska marknaden står för ca 30 procent.

Vi vill genom passform, funktionalitet och komfort ge kvinnor friheten att kunna prestera sitt yttersta och prioritera sin passion, både på och utanför golfbanan. Kläderna används såväl på golfbanan som i motionsspåret eller på jobbet. Upptäck funktionella kläder, med kvinnlig passform och smarta detaljer – Välkommen till Daily Sports.