DAILY SPORTS OUTDOOR-KLÄDER MED FUNKTIONELL DESIGN

Uppmärksammade Daily Sports är ett svenskt företag som gör kläder för dig som älskar flexibilitet och rörelsefrihet. Plaggen är perfekta för långpromenaden, den lättare vandringen eller att bara ha i vardagen.

Med Outdoor-plagg är det viktigt att klä sig i lager på lager för att enkelt kunna anpassa sig efter vädret. Daily Sports kollektion för hösten 2022 fokuserar på praktiska mellanlager som isolerar och absorberar fukt. Det lager som oftast är enklast att ta av eller på. Genomtänkt design med tumhål, ficka för mobil eller småsaker och en mjuk, härlig borstad insida som hjälper dig hålla värmen.
Här finns även den praktisk vind- och vattentäta skaljackan med funktionella detaljer och tights i den nya smala siluetten. Allt med oöverträffad komfort för utomhuslivet.

• På Daily Sports är vi drivna kvinnor som brinner för att ta fram kläder för kvinnors utomhusaktiviteter, säger Ulrika Skoghag, VD på Daily Sports.

Se den nya kollektionen för Outdoor AW22 på www.dailysports.com

Projektledare, marknad

Daily Sports är idag bland de största i Sverige på golfkläder för kvinnor. Vi finns i över 30 länder med våra golf- och outdoorkläder. Daily Sports kläder är kända för kvinnlig passform, fokus på funktion och attraktiva detaljer. Med våra designade mönster och matchande kombinationer används kläderna såväl på fritiden som på jobbet.

Företaget grundades i Sverige 1995 med ambitionen att få kvinnor att längta efter att vara aktiva. Idag omsätter vi nästan
100 miljoner kronor varav den svenska marknaden står för ca 30%.

Läs mer på dailysports.com