Eternal Return Goes After Work - Fredag 16/10 kl 17-19, Magasinet Falun!

Eternal Return Goes After Work - Fredag 16/10 kl 17-19, Magasinet Falun!

Fredag 16/10 kl 17-19, Magasinet Falun!
Ta chansen att avsluta veckan med en kreativ uppåtkick. En annorlunda after work med idéer, tankar och prat om kreativt entreprenörskap. Och förhoppningsvis en och annan ögonöppnare. Naturligtvis med inspirerande dryck och tilltugg som lyfter det hela till ytterligare en dimension.

Det kreativa entreprenörskapet är i dag på allas läppar och vi står inför stora förändringar både på individ- och samhällsnivå. Eternal Return Goes After Work är en specialaktivitet som tar avstamp i den stora utställningen Eternal Return på Magasinet och fokuserar på det kreativa entreprenörskapets regionala förutsättningar och utvecklingspotential.

Under två inspirerande och informella timmar möter unga, f d falubor som nu är framgångsrika kreativa entreprenörer i andra delar av Sverige eller utomlands, regionens företagare, studenter och politiker.

Avsikten med Eternal Return Goes After Work är att samla berörda parter och stimulera till gränsöverskridande möten och diskussioner. Det är också ett viktigt led i kunskapsspridningen och nätverksbyggandet inom kreativt entreprenörskap och kulturella näringar.

Aktiviteten genomförs i samarbete med Stiftelsen Teknikdalen och är en del i det stora projektet Eternal Return som pågår 12-18/10.

Kl 19.00 övergår programmet i allmänt kvällsvernissage med chans att se en fantastisk utställning i gränslandet mellan konst, foto, reklam och arkitektur och träffa utställningsdeltagarna.

Utställningen är även öppen lördag och söndag 17-18/10 kl 12.00-17.00.

Anmäl till Eternal Return Goes After Work görs på www.magasinetfalun.se/eternalreturn.

Läs mer på om Eternal Return och hela veckans aktiviteter under 12-18 oktober på http://eternalreturnfalun.blogspot.com.

Se film om Eternal Return på Youtube.com

---------------------------------------------------------------------

Ladda ner program Eternal Return Goes After Work här eller se nedan.

Program Eternal Return Goes After Work 16/10 kl 17-19
Moderator Niklas Bergh.

Vad är Eternal Return?
Kajsa Pontén, projektledare för Eternal Return, ger en kort introduktion till projektets syfte och veckans aktiviteter.

Från Falun till London och Paris...
Utställningsdeltagarna Johan Berglund (arkitekt) och Malin Pettersson Öberg (konstnär) ger inblick i den kreativa resan och hur man förvandlar sin skaparlust till fungerande företag.

Entreprenörskap och kreativa näringar - förutsättningar, hinder och möjligheter
Forskaren Johan Jansson från kulturgeografiska institutionen på Uppsala Universitet ger en inblick i förutsättningarna för kreativt entreprenörskap, kreativa miljöer, lokal och global interaktion m m.

Bensträckare

Kartläggning av kreativa näringar
Theresia Holmstedt Jensen, koordinator för Kreativa näringar - ett samverkansprojekt mellan Dalarna, Värmland och Gävleborg med Region Dalarna som projektägare - berättar om den omfattande kartläggning som nu inleds.

Vad säger och gör kommunen?
(Öppet samtal med Mikael Rosén (kommunalråd), Jonny Gahnshag (oppositionsråd), Lars Hont (näringslivschef) och Lena Stoltz (chef för skolförvaltningen).

Efter detta övergår programmet i allmänt kvällsvernissage med chans att se en fantastisk utställning i gränslandet mellan konst, foto, reklam och arkitektur och träffa utställningsdeltagarna.

--------------------------------------------------------

För mer information om Eternal Return Goes After Work kontakta: Magdalena Nord Omne, Kulturföreningen Magasinet
070-302 48 54, magdalena@magasinetfalun.se