Gaddex utrustar säkerhetspolisen i Tyskland

Gaddex utrustar säkerhetspolisen i Tyskland

Inkubatorföretaget Gadde Int. AB, som tillverkar bl a säkerhetsvästar under varumärket Gaddex har fått ett genombrott på den internationella marknaden. Den tyska polisens specialstyrka i Kiel har beställt utrustningsvästar till sina spanare för att på ett smidigt och diskret sätt bära med sig personlig utrustning på uppdrag.

Gaddex säljs sedan en tid till den svenska polisens spanare, och efter positiva omdömen från användarna är man nu redo att expandera verksamheten på den internationella marknaden.

Företagets ägare och grundare, Lena Gadde i Avesta, förbereder just nu en medverkan på en konferens för amerikansk narkotikapolis i Galveston, Texas. Förutom detta finns flera internationella kundkontakter som bearbetas inom polis- och militärväsendet. Dessa är dock ännu hemliga.

-  Marknaden för spaning och säkerhet ökar i hela världen, säger Lena Gadde och jag ser en mycket expansiv och spännande framtid för sitt företag.

Lena Gadde Collection ingår i Stiftelsen Teknikdalens Företagsinkubator och deltar i Business Lab. Här får Lena Gadde hjälp att utveckla sitt plan med affärsplanering, coachning samt strategisk rådgivning för den nationella och internationella marknaden. Mer information finns på: www.teknikdalen.se

Önskar ni ytterligare information kontakta gärna:

Lena Gadde, tel 070-719 62 31 eller Jörgen Steen, Företagsinkubatorn, tel 0243-24 64 08

För mer information, kontakta kommunikationsansvarig Ann-Louise Larsson, Stiftelsen Teknikdalen, 070-695 62 92.