Juryn för Gyllene Hästen 2010 utsedd

Juryn för Gyllene Hästen 2010 utsedd

Kritikerpennorna är vässade när det återigen blir dags att kora de bästa reklammakarna i regionen.
Vi har letat med ljus och lykta och hittat några riktiga guldkorn.

De fyra jurymedlemmarna är alla verksamma i Stockholm men har anknytning till Dalarna.

Årets jury består av:

Niklas Bergström, Art Director och partner på reklambyrån Granath Euro RSCG. Niklas som är uppvuxen i Mora flyttade till Stockholm 1980 för att studera reklam. Han har tidigare arbetat på Paradiset, Harry, Garbergs, Ogilvy 2 och HLR/BBDO och vunnit ett flertal reklampriser, där av 3 stycken Guldägg.

Anna Jensen är delägare och Planning Director på ANR BBDO sedan 3,5 år tillbaka. Bland hennes kunder finner du Hyresgästföreningen, Arla, IOGT-NTO och Vasakronan. Innan dess arbetade hon på TBWA, med bland annat alkoholkommittén, dessförinnan på Arla som marknadschef. Hon satt i juryn för Guldägget 2008. Anna är uppvuxen i Falun på Masugnen (ön i Runn vid Korsnäs/Hosjö).

Anders Englund, uppvuxen i Falun, hittar du sedan fyra år tillbaka på DRAFTFCB där han arbetar som Art Director. Andreas har bland annat arbetat med "tack-filmen" som gav Radiotjänst 100W i fjol. Dessutom var han nyligen aktuell med en egen konstutställning på Hotell Lydmar i Stockholm.

Sebastian Smedberg arbetar som Art Director på Garbergs. På kundlistan står Svenska Spel, Försäkringskassan, Clas Ohlson och Samarin. Dalarna har alltid legat Sebastian varmt om hjärtat och när folk frågar om han kommer därifrån överger han snabbt sitt Västmanland med ett rungande “Javisst!”.

Den 25 mars slås portarna upp på sportbaren Dribblers i Falun.

Då får vi se vilka som gått hem hos juryn.

Sista dagen att lämna in bidrag är den 5 mars.
För mer information besök: www.mid.se/gyllene-hasten

Vid frågor kontakta:

Maria Silvander
maria.silvander@confetti.se
070-037 49 67

MID arbetar för att Dalarna ska bli Sveriges bästa tillväxtregion inom kreativ kommunikation. Arbetar du med eller är intresserad av marknadsföring, försäljning, kommunikation och information är Marknadsföreningen i Dalarna din mötesplats med likasinnade. Som medlem tillhör du ett unikt och landsomfattande nätverk av marknadsförare.

Stiftelsen Teknikdalen stödjer MID i detta utvecklingsarbete.