Sommardesignkontor med tema upplevelsedesign

Sommardesignkontor med tema upplevelsedesign

GävleDala Designlab (GDD) söker just nu intressanta case för årets Sommardesignkontor i Dalarna och Gävleborg. Har du en idé om hur ditt företag skulle kunna utvecklas genom att jobba med design? Hur upplevs dina produkter och/eller tjänster på marknaden? Vill du skapa en medveten upplevelse hos din kund? Hur upplever marknaden ditt företag? Eller är du intresserad men osäker på vad Sommardesignkontoret skulle kunna göra för dig?

Vad är ett Sommardesignkontor?
Sommardesignkontoret är en satsning som vi genomför genom tillsammans med Stiftelsen Svensk Industridesign, SVID. Målet med kontoret är dels att ge designstudenter en chans att komma i kontakt med verkligheten, dels att ge företag en möjlighet att öka insikten och kunskapen om vad design kan göra för dem.

Sommardesignkontoren genomförs på ett antal olika orter i Sverige under totalt sju sommarveckor. 6-8 studenter jobbar med 6-8 olika uppdrag och resultatet blir ett första idé och konceptmaterial att arbeta vidare med för uppdragsgivarna.
På det lokala kontoret finns en projektledare och en erfaren designer som stöd i studenternas arbetet.

Här kan du läsa mer och se exempel på tidigare designkontor:
www.svid.se/For-foretag/Vad-vi-kan-gora-for-dig/Sommardesignkontoret

Är du en uppdragsgivare?
GävleDala Designlab söker just nu intressanta case för årets Sommardesignkontor i Dalarna och Gävleborg. Har du en idé om hur ditt företag skulle kunna utvecklas genom att jobba med design? Eller är du intresserad men osäker på vad sommardesignkontoret skulle kunna göra för dig? Kontakta oss så kan vi bolla dina uppdragsidéer vidare!

När?
Det är full fart på förberedelserna så hör av dig till oss snarast så vi hinner titta på ditt uppdrag. Vi ser framemot en kreativ sommar med många spännande och utvecklade möten!

Kontakta
Frida Prästings