Sommarkort för ungdomar

Sommarkort för ungdomar

Även i år erbjuder Dalatrafik ungdomar sju till nitton år att köpa ett sommarkort. Det gäller under juni, juli och augusti i hela Dalarnas län. Res så ofta du vill och så mycket du vill på våra bussar samt på Tåg i Bergslagen.

Sommarkortet laddar du på ett resekort (ej skolkort) och kostar 500 kronor, ordinarie pris är 1116 kronor. Om du behöver köpa ett resekort kostar det 30 kronor.

Du kan köpa sommarkortet i våra biljettautomater, hos våra återförsäljare eller på vår e-handel.

Sommarkortet är inte personligt och kan användas av fler ungdomar men bara en åt gången.

Mer info finns på dalatrafik.se/sommarkort

Mikael Tarander

Försäljningschef 010-248 00 18