Nya restriktioner för sjukresor och färdtjänst

Nya restriktioner för sjukresor och färdtjänst

Måndagen den 20 december blir det nya restriktioner för dig som reser med sjukresor eller färdtjänst.

Det som gäller är att:

• Det får vara högst 3 personer som reser i bussar för 8 passagerare. Till dessa 3 räknas också eventuella ledsagare.
  • I personbilar får det bara vara 1 resenär.

För övriga resor gäller inte de nya restriktionerna. Tillsvidare körs de som vanligt.

Om en resenär måste sitta i framsätet så erbjuder vi munskydd.

De nya restriktionerna kan innebära längre väntetider för dig som reser med oss. De är dock nödvändiga för att vi tillsammans ska kunna minska smittspridningen.

Ellinor Holmberg

Chef servicetrafiken Frågor om servicetrafiken 010-248 11 67