Trafikförsörjningsprogram i Region Dalarna

Trafikförsörjningsprogram i Region Dalarna

Kollektivtrafikförvaltningen har tagit fram ett nytt trafikförsörjningsprogram som är ute på remiss fram till 31 mars 2022. Det regionala trafikförsörjningsprogrammet är ett styrdokument för kollektivtrafiken i Dalarna på lång sikt, från år 2022 till 2031. Programmet ger en riktning i hur kollektivtrafiken kan bidra till regionens utveckling.

Nu har länets innevånare och andra intressenter möjlighet att tycka till om kollektivtrafiken i Dalarna. Synpunkterna på remissutgåvan vill vi ha senast den 31 mars 2022.

- Trafikförsörjningsprogrammet beskriver den politiska viljeinriktningen för kollektivtrafiken i Dalarna. Kollektivtrafiken är en viktig faktor för att vi ska få ett långsiktigt hållbart och attraktivt Dalarna. Det som står där berör våra resenärer men även alla övriga länsinnevånare säger Susanne Nicklasson, chef för Kvalitet och utveckling på Kollektivtrafikförvaltningen/Dalatrafik.

Läs mer om trafikförsörjningsprogrammet och om hur man lämnar remissvar på https://www.regiondalarna.se/om-regionen/organisation/tjanstemanna-organisation/kollektivtrafikforvaltning/

Susanne Nicklasson

Chef kvalitet och utveckling 010-248 11 12