DALHALLA BRINNER - LINEUP

DALHALLA BRINNER - LINEUP

Dalhalla Brinner!

Nu kan vi äntligen gå ut med årets lineup till Dalhalla Brinner.

IN FLAMES
Ett av Sveriges största metalband, In Flames har aldrig slutat utvecklas under sin långa karriär. Genom tretton framgångsrika album, så som “A Sense of Purpose” “Sounds of a Playground Fading”, “Siren Charms” och deras senaste tillskott “I, The Mask” har de har tagit den melodiska Death Metal musiken från bandets tidiga år och utvecklat ett helt eget sound.

TESSERACT
Det har gått fort för TesseracT från Milton Keynes. De skivdebuterade 2011 och de slog snabbt igenom i kretsar för progressiv musik. De ses som ett av de viktigaste banden inom djent-genren som också innehåller band som Meshuggah, Architects och Periphery.

LORNA SHORE
Lorna Shore är ett amerikanskt deathcore-band från Warren County, New Jersey. Gruppen bildades 2010 och består för närvarande av leadgitarristen Adam De Micco, trummisen Austin Archey, rytmgitarristen Andrew O'Connor, basisten Michael Yager och sångaren Will Ramos.

ORBIT CULTURE
Orbit Culture från småländska Eksjö spelar melodisk death metal med Göteborgskryddor, blandad med modern teknisk metal. Sedan 2013 har de släppt tre EP:s och lika många fullängdsalbum - EP:n "Shaman" från 2021 är det senaste - och framstår för allt flera som ett stort framtidslöfte inom modern, extrem metal.

Datum: 6 augusti 2022

Biljetter finns tillgängliga via dalhalla.se