Publikrusning till Malena Ernman och Helen Sjöholm i Dalhalla – nu släpps en tredje konsert!

För nionde sommaren i rad intar Malena Ernman Dalhalla, som i år gästas av Helen Sjöholm. Biljetterna släpptes i december och för att möta det stora publiktrycket är det nu klart att det blir hela tre konserter i juli. Imorgon fredag kl 10.00 släpps biljetter till extrakonserten den 7 juli.

Malena Ernman på Dalhalla har blivit en svensk sommartradition och över 60 000 människor har hittills upplevt hennes konserter i det gamla kalkbrottet utanför Rättvik. Tidigare år har Malena gästats av musikaliska storheter som bland andra Tommy Körberg, Lill Lindfors, Sarah Dawn Finer, Nils Landgren Martin Fröst, Kalle Moraeus, Georg Riedel och den franska barockorkestern Ensemble Matheus.

I år delar Malena scen med Helen Sjöholm och för den musikaliska inramningen står Svenska Stråkensemblen och ett band som består av några av Sveriges bästa instrumentalister.

Malena Ernman med Helen Sjöholm
Dalhalla fre 7 juli 20.00 (extra!), lör 8 juli kl 20:00 och sön 9 juli kl 17:00

Biljetter till extrakonserten släpps fredag 2/2 kl. 10.00 och finns tillgängliga på
dalhalla.se samt hos lokala ombud.

Presskontakt: Dalhalla: Jill Sand jill.sand@dalhalla.se 070-579 25 09

Rättvik Event AB, Riksvägen 40, 795 32 RÄTTVIK