ROBERT PLANT & ALISON KRAUSS TILL DALHALLA I SOMMAR!

ROBERT PLANT & ALISON KRAUSS TILL DALHALLA I SOMMAR!

De levande legenderna Robert Plant och Alison Krauss gör gemensam sak för andra gången och följer upp det monumentala albumet ”Raising Sand” och släpper idag albumet ”Raise The Roof”! Med det nya albumet beger sig duon också ut på gemensam turné – för första gången på tolv år! Turnén gör ett stopp i Sverige när de spelar på magiska Dalhalla den 5 juli!

Biljetter släpps fredag 26 november kl. 09.00

Dagens albumsläpp är efterlängtat och kommer 14 år efter duons hyllade album ”Raising Sand” från 2007. Robert Plant är en Rock and Roll Hall of Famer och Alison Krauss har vunnit hela 27(!) Grammy Awards. Det är två ikoniska artister som är älskade världen över. Robert Plant har genom Led Zeppelin och en fantastisk solokarriär bevisat att han är en av rockmusikens allra främsta namn. Alison Krauss har fått fjärde mest Grammy Awards genom alla tider och är en av bluegrassens absolut viktigaste artister.

Det nya albumet påbörjades 2019 i Sound Emporium Studios i Nashville och avslutades strax innan världen stängdes ner pga. Covid-19. Men nu får vi äntligen ta del av detta fantastiska album, producerat av T Bone Burnett (som även producerade ”Raising Sand”). Det är en skiva som andas blues, country, folkrock och soul där låtarna skrivits av namn som Merle Haggard, Allen Toussaint, The Everly Brothers, Anne Briggs, Geeshie Wiley, Bert Jansch, Ola Belle Reed, Brenda Burns med flera.

För att fira skivsläppet kan alla fans ta del av en livestream där duon bjuder på några låtar – ikväll 19.00 svensk tid och du hittar länken HÄR

Lyssna på nya albumet och glöm inte att sätta klockan på fredag 26 november 09.00 då biljetterna till Dalhalla släpps!

Datum: 5 juli 2022

Biljetter släpps 26 november kl. 09.00 via dalhalla.se