Ulf Lundell klar för sommarturné och Dalhalla 2022

Ulf Lundell klar för sommarturné och Dalhalla 2022

Nu står det klart att Ulf Lundell ger sig ut på vägarna igen för en turné nästa sommar. Den 26 juli 2022 intar Lundell som stolt kan titulera sig både musiker, författare och konstnär Dalhallas mäktiga scen.

Med sina drygt fyrtio år som författare, artist och konstnär har Ulf Lundell, född 1949, ett stort antal böcker, album och konstverk i sitt bagage. Som artist debuterade Lundell 1975 med skivan Vargmåne och året därpå, 1976, kom generationsromanen Jack. Därefter har han utkommit med drygt trettio album och ett tjugotal romaner, diktsamlingar och andra böcker.

Det väntas bli en stämningsfull sommarkväll med Lundell i Dalhalla nästa sommar!

Datum: 26 juli 2022

Biljetter släpps torsdag 17 juni kl. 9.00 via dalhalla.se