​Danske Bank bjuder in till inspirationsdagen Curious Minds

Vi tror att nyfikenhet är grunden till utveckling och innovation. För andra året i rad bjuder vi in till en dag full av inspiration den 5 oktober. Följ oss direkt via webben för att lyssna på intressanta talare inom rubrikerna; Människor och Megatrender, Attraktionskraft inifrån & ut, Morgondagens Infrastruktur och Think Big.

Möt Danica Kragic som är Sveriges enda robotforskare. Vart går gränsen mellan vad som är människa och robot? Tar robotarna över våra jobb? Till vardags är hon professor vid KTH i Stockholm och tillbringar en stor del av sin tid med att åka världen runt för att föreläsa om robotars påverkan på våra liv.

Din personliga information skapar en ny arena för digitala brott och är ett hot både privat och mot företag- Curious Minds andra talare är Johan Båth som kommer från bolaget Detectify. Ett bolag som simulerar hackerattacker på bolag och upptäcker deras digitala sårbarheter.

Under inspirationsdagen talar även Christian Ander som forskar på blockkedjors framtida användningsområden, Christian äger också Sveriges största bitcoinbolag. Den fjärde talare på Curious Minds är Claes Pyron, från Universum som kommer berätta varför begreppet ”Karriär” kommer försvinna och att medarbetarupplevelsen är något som fler företag satsar på.

Länk till seminariet: mymeeting.se/curiousminds
När: 5 Oktober, klockan: 08.30 – 12:00

För mer information, vänligen kontakta:
Johanna Lindskog Lindell, Danske Bank Sverige
Tel: 076-721 62 38 Mail: johanna.lindskog-lindell@danskebank.se

Danske Bank Sverige är en fullservicebank med ett brett utbud av produkter och tjänster inom sparande och placeringar, pension och försäkring, finansiering och betalningar samt riskhantering. Banken ingår i Danske Bank Group, ett börsnoterat aktiebolag på Köpenhamnsbörsen och en av Nordens största finanskoncerner med över 400 kontor i 15 länder. Danske Bank i Sverige har ett 30-tal bankkontor och åtta regionala Finanscenter och etablerades i Sverige 1997 i samband med förvärvet av Östgöta Enskilda Bank. För mer information besök twitter.com/danskebanksefacebook.com/danskebanksverige.