Dashnotes lanserar webbaserat kontor byggt på sociala medier

En revolution pågår på Internet med nya hyperproduktiva sätt att arbeta. Dashnotes lanserar idag det första svenska webbtjänsten för effektivt internt och externt samarbete byggt på den nya sociala webben, www.dashnotes.se.

Många företag sköter fortfarande det mesta av sin verksamhet via e-post, papper och telefon. Med bättre verktyg kan företagen rejält öka sin produktivitet och kommunikationshastighet.

- Den sociala webben har under de senaste åren visat sin styrka, men företagen ligger långt efter jämfört med konsumentapplikationerna, säger Annika Lidne, VD för Dashnotes, och fortsätter:

- Med Dashnotes vill vi ge företagen ett integrerat verktyg som stöder samarbete, delande och kommenterande internt men också gör det möjligt att dela specifika dokument och projekt externt med kunder, konsulter och andra externa samarbetspartners.

Dashnotes erbjuder funktioner som sidor, kalender, kontakter, att-göra-uppgifter, användarstatus och meddelanden. Etiketter, filer och kommentarer kan bifogas till alla funktioner. Eftersom Dashnotes har stöd för de flesta vanliga instant message-tjänster liksom stöd för att använda Dashnotes i mobilen får man ett mycket snabbt arbetsflöde.

- Med meddelandefunktionen får man en intern och privat motsvarighet till de populära närvarotjänsterna Twitter och Jaiku, säger Annika Lidne.

Dashnotes är på betastadiet och är därför under denna period gratis för alla att prova och använda. Tjänsten kommer därefter att kontinuerligt utökas med ny funktionalitet som efterfrågas av användarna.
- Dashnotes blir en prenumerationstjänst som alla har råd med, säger Annika Lidne.

För ytterligare information:
Annika Lidne, VD / kommunikationsansvarig, tel 070 435 05 45, annika@dashnotes.se
För mer information, pressbilder och videos, se www.dashnotes.se/publik/press

Dashnotes är ett nystartat företag med säte i Stockholm. Företagets mål är att erbjuda projektgrupper och företag ett webbaserat virtuellt och socialt kontor till ett mycket konkurrenskraftigt pris. Dashnotes ägs privat av fyra delägare som har lång erfarenhet av internetrelaterade projekt.

• Företagsinformation

• sociala medier