Datscha lanserar Datscha Insight™

Datscha skapar en möjlighet för fastighetsmarknadens aktörer att positionera sig i digitaliseringens framkant. Datscha Insight™ gör det möjligt att ladda upp, dela, skapa, jämföra och visualisera egen data tillsammans med officiell fastighetsdata i Datscha.

Många aktörer i fastighetsbranschen har idag stora och unika mängder värdefull information om fastighetsmarknaden. Det kan handla om insikter kring hyresgäster, hyror, nyttjande av lokaler, transaktionsinformation, ytor och mer. Väl använd är sådan information, kunskaper och referenser viktiga konkurrensfördelar för bolagen.

Datscha Insight™ innebär ett enklare och effektivare sätt att kapitalisera på sina insikter om fastighetsmarknaden då användarna enkelt kan ladda upp, visualisera och dela data och insikter med andra användare.

Det är alltid användaren själv som avgör hur och vilka uppgifter som skall visualiseras och med vilka kollegor och i vissa fall t.o.m. övergripande information och referenspunkter med externa kunder och partners.

”Datsha Insight™ kommer hjälpa våra kunder att dra nytta av den digitala utvecklingen och bidra till ökad konkurrensfördel för kunskapsintensiva fastighetsaktörer. Kunder kan nu enkelt visa upp och marknadsföra referenser och nyckeltal samt effektivisera internt kunskapsutbyte och i vissa fall även externt. Det är enkelt att komma igång och användaren har fullt ägande och kontroll av all information de laddar upp”, säger Jacob Philipson, VD på Datscha.”

”Som en ledande rådgivningsaktör på fastighetsmarknaden har vi stora mängder information och insikter om fastighetsmarknaden och vi ser med tillförsikt hur en digitalisering av våra kunskaper kan gynna både oss och våra kunder. Vi har följt utvecklingen av Datscha Insight™ och ser fram emot att nu få använda det i praktiken säger Daniel Gorosch, VD på JLL Sverige”

Med Datscha Insight™

• Ökar värdet av kundernas egen information som t ex transaktioner, förvaltning och värderingar eftersom de enkelt kan kombinera den med officiell Datscha data
  • Ökar kundernas konkurrenskraft genom att de kan skapa nya och jämföra nyckeltal på en övergripande nivå