Datscha utökar samarbetet med JLL, NAI Svefa och Forum Fastighetsekonomi

Datscha får förnyat och utökat förtroende att leverera sina webbaserade tjänster till fastighetskonsultföretagen JLL, NAI Svefa och Forum Fastighetsekonomi.
Genom attraktiva och moderna tjänster har Datscha blivit en naturlig partner vid objekts-, bolags- och marknadsanalyser i fastighetsbranschen.Utöver flerårigt förlängda avtal och addering av fler användare för tjänsterna har JLL, NAI Svefa och Forum Fastighetsekonomi också valt att utöka sitt engagemang med tjänsten bolagsaffärer.

"Datschas tjänster är ett viktigt komplement för oss i arbetet att göra heltäckande fastighetsanalyser. Nu förlänger vi avtalet och kan dessutom även börja använda bolagsaffärer vilket breddar användningsområdet ytterligare", säger Gustav Källén vVD, NAI Svefa.

Datscha, som funnits på marknaden i nästan 20 år, arbetar löpande med att utveckla sina tjänster. Bolagsaffärer lanserades i juni 2013 och har sedan dess fyllt ett tomrum på marknaden avseende information om kommersiella fastighetstransaktioner som inte sker via lagfart, utan som en del av en bolagsaffär. Tjänsten har blivit ett viktigt hjälpmedel för att skapa sig en bild av fastighetsmarknaden och för att kunna göra heltäckande analyser.

"Vi ser ett ständigt ökat behov från våra kunder och arbetar kontinuerligt med att utveckla våra tjänster. Vi har höga ambitioner och det är glädjande att fastighetskonsultföretagen vill vara med på den resan och har förlängt sina avtal", säger Jacob Philipson, VD på Datscha.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Jacob Philipson, VD Datscha, 0703-89 51 55

Anna Henriks, Säljchef Datscha, 0707-20 46 67

• analys av kommersiella fastigheter
  • fastighetsbranschen
  • fastighetsinformation
  • fastighetstransaktion
  • fastighetstransaktioner
  • fastighetsvärderare
  • fastighetsvärdering
  • webbaserad tjänst

Datscha erbjuder via en webtjänst information om kommersiella fastigheter i Sverige och Finland. I Datscha finns bland annat information om ägarförhållanden, storlek, taxeringsvärden, hyresnivåer, förväntade kassaflöden, marknadsvärden etc.

Datscha har 500 företagskunder i sju länder vilka merparten är verksamma inom finans- eller fastighetsmarknaden. Datscha ingår i Strongholdkoncernen. www.datscha.com