Allt rullar på med DB Schenkers samarbetsåkerier

Allt rullar på med DB Schenkers samarbetsåkerier

Som tidigare nämnt så satsar DB Schenker på att komma ännu närmre sina kunder. – Det här är åkerier som vi samarbetar med redan idag, som vi nu väljer att fördjupa samarbetet med. Det är familjeföretag som växer och det har skapat många nya arbetstillfällen, säger Anna Hagberg, Head of Network & Linehaul Management på DB Schenker.

DB Schenker har utökat samarbetet med 14 utvalda åkerier.
– En handfull av dem tar på sig den största delen av volymen, men alla är lika viktiga för att få till helheten. Hela pusslet är lagt och vi har täckt in alla linjer med ny kapacitet. Den lokala förankringen känns också mycket bra. Allt känns stabilt, säger Anna Hagberg på DB Schenker.

Många och långa förberedelser
Åkerierna får betydligt fler linjer att köra och har förberett sig för detta.
– Vi har planerat länge för detta, nu kör vi igång och vi kommer att justera våra upplägg framåt om det skulle visa sig att det behövs, berättar Anna Hagberg.
– Det här är stort för oss och vi är glada över att vårt samarbete fördjupas och blir större. Vi har 550 anställda och 50 är nyanställda till det utökade samarbetet med DB Schenker, säger Gunvor Munck Gunvor, vd för Smålands Logistik.

Starkare tillsammans
– Nu har vi en större palett med åkerier som samverkar och stärker vårt nätverk och som ger oss en större flexibilitet när det kommer till trafikupplägg för våra kunder, berättar Anna Hagberg.
Samtidigt som de lokala banden stärks.
–Vi är närvarande på den lokala marknaden. Med huvuddelen av medarbetarna stationerade i Smålandsstenar och en egen anläggning med kontor, verkstad, tvätt och uppställningsplats för fordonen här, samt en terminal som vi driver åt DB Schenker. Det gör att vi är väldigt nära kunderna och kan erbjuda en väldigt god och lokal service som är svårslagen, säger Jacob Axelsson, vd på Västbo Transport.

Igår 27 september startade det utökade samarbetet med åkerierna. DB Schenker är mycket glada och stolta över att alla lastbilar är i rullning!

Läs även detta: Kvinnan bakom SmålandsLogistikVästbo
Transport är närvarande på den lokala marknaden