DB Schenker startar nytt i åtta länder

DB Schenker startar nytt i åtta länder

Regionen fungerar som ett nav och en ekonomisk bro mellan Asien och Europa.
– Dessa länder erbjuder enorma möjligheter som vi vill integrera i vårt globala nätverk. Genom vår lokala närvaro kan vi ge våra kunder ett världsomspännande nätverk, säger Jochen Thewes, CEO på DB Schenker.

Verksamheterna i Georgien, Armenien, Azerbajdzjan, Kazakstan, Uzbekistan, Turkmenistan, Kirgizistan och Tadzjikistan kommer att drivas i egen regi av oss på DB Schenker. Det första steget tas i Kazakstan där en egen organisation redan är på plats och kommer att integreras i vårat nätverk redan i januari 2020.

Nästa steg tas i Azerbajdzjan där en lokal partner ska integreras inom de kommande två månaderna.