Så enkelt är det att boka tågfrakt från Kina till Sverige hos DB Schenker

Så enkelt är det att boka tågfrakt från Kina till Sverige hos DB Schenker

DB Schenkers populära tjänst DB SCHENKEReurasia erbjuder både FCL (Full Container Load) och LCL (Less Container Load). Varje torsdag avgår tåget från Kina och 21 dagar senare ankommer sändningen till Västerås. DB Schenker tar därefter sändningen fram till dörren och de kan även hjälpa till med importförtullningen.

För vem passar tjänsten DB SCHENKEReurasia?
Alla företag och branscher kan boka tågfrakt den här sträckan. Det går att skicka stort som smått. DB Schenker fraktar inte livsmedel, farligt gods, batterier/inbyggda batterier och medicinsk utrustning som kan ha reglerad exportkontroll ut från Kina.

Så här bokar du
1. Var ute i god tid! DB Schenker behöver ha bokningen minst åtta dagar före tågavgång. Ange avsändare, mottagare, varuslag, mått, vikt (ett singelkolli får inte väga mer än tre ton) och om godset är stapelbart eller inte.

2. Godset hämtas in till en DB Schenker-terminal och där lastas det i en 40-fotscontainer. DB Schenker löser alla exporthandlingar och lastsäkrar godset.

3. 21 dagar efter avfärd från Kina är sändningen framme i Västerås.

4. Containern lossas och godset tullas. Sedan kommer godset med DB Schenkers lastbil till bestämd leveransadress.

Visste du att?
Tåget går dubbelt så snabbt som sjöfrakt och kostnaden för tåg är en tredjedel jämfört med flygfrakt. Och ur miljösynpunkt är tågfrakt ett väldigt bra val!
Det går lika bra att boka tågfrakt från Sverige till Kina, det är samma process.

Vill du veta mer? Kontakta DB Schenkers briljanta kinaexpert Torgny Snecker.
Mejla torgny.snecker@dbschenker.com eller ring 040-669 55 31.