Skidhjälmen PST 500 är framtagen för skidåkaren som är ute efter en lätt, ventilerad och bekväm hjälm.

Storsäljaren PST 500 är den säkra skidhjälmen för dig

En bra skidhjälm är ett måste för att skydda huvudet från skador i backen. Därför väljer vi att uppmärksamma vår kompletta och prisvärda hjälm från vårt skid- och snowboardingmärke Wed'ze.

Oavsett vilken av alla hjälmar du må föredra bland vårt utbud av skidhjälmar, kan du tryggt ha med dig att samtliga Wed'ze-produkter har testats i de förhållanden för vilka de är utformade - i snö, kyla och alla förhållanden man kan råka ut för när man åker skidor. Konstruktions-, produktchefs- och designteamen ser till att det program produkten utformats för perfekt motsvarar dess användningsområde i praktiken.

Skidhjälmen PST 500 som du kan hitta i färgerna svart, grön/khaki och vit är av en konstruktion som kallas In-Mold och består av ett ytterskal i polykarbonat som är direkt format över innerhjälmen i EPS (expanderad polystyren). Innerhjälmen i EPS har stötupptagande egenskaper och tillsammans är konstruktionen mycket lätt. In-Mold konstruktionen är ganska stötkänslig och vi rekommenderar att man byter skidhjälm minst vart femte år och oftare om den har utsatts för svåra stötar. Dessutom har vi alltid två års garanti på alla våra skidhjälmar!

Ur en säkerhetsaspekt bör man undvika att bära en tjock mössa under hjälmen eftersom den skapar ett större avstånd mellan hjälmen och huvudet, vilket ger ett sämre skydd. Det är bättre att använda en tunn mössa eller balaklava som är anpassad för att bära under en hjälm och inte reducerar säkerheten. En hjälm är oftast värmande och ofta behöver man inte lägga till ett lager.

Denna hjälm är framtagen för vana skidåkare som är ute efter en lätt, ventilerad och bekväm hjälm som du glömmer att du har på dig när du åker. Den passar även till dig som precis har börjat åka skidor och vill känna dig säker i backen.

Stay sporty - and safe!

Om Wed'ze
Wed'ze, som skapades 2006, är Decathlons märke för skidor, snowboards och kälkar. Wed'zes filosofi är att göra skidåkning tillgänglig för alla - oavsett nivå och stil. Från utförsåkning till freeriding och minst sagt freestyling. Wed'zes kreativa och designteam är baserat i hjärtat av de franska Alperna i den mytomspunna Mont Blanc-dalen, alldeles intill skidområdena. Det är här, genom kontakt med skidåkare och snowboardåkare, som Wed'zes team av designers, kläddesigners, produktchefer och ingenjörer arbetar tillsammans för att utforma och designa teknisk utrustning för att uppfylla sportmännens behov och önskemål, med bara ett mål i åtanke: att göra kunderna nöjda.