Utrusta dig på rätt sätt och undvik kalla händer i backen.

Håll händerna varma i backen med Decathlon!

Nu när den första snön har fallit är det hög tid att tänka på hur vi på bästa sätt håller oss varma när vi går ut, både i vardagliga sysslor men även när det beger sig ut mot backarna för härliga vinteraktiviteter. Här kommer ett par tips från oss!

Vad föredrar du - fingerhandskar eller tumvantemodellerna? Oavsett vad du föredrar, finns det nog med produkter hos oss för dig att välja mellan. Vill du säkerställa att du håller dig varm rekommenderar vi tumvanten, men vill du hantera ditt blixtlås, ryggsäcksremmar och pjäxspännen - då rekommenderar vi handskar med fingrar.

Lager på lager-principen gäller i lika hög utsträckning för dina händer lika mycket som det gör för resten av kroppen. Vill du värma dina händer något extra, rekommenderar vi att du har ett par innerhandskar innanför skidhandskarna. Det gör att temperaturen ökar på insidan och är dessuom svettavledande, vilket är nödvändigt så att inte händerna kyls ned av fukt när du står och väntar i liften, eller väntar på din kompis som inte riktigt hinner med ditt tempo i backen. Här kan du se hela vårt sortiment av skidhandskar och vantar

RÖR PÅ FINGRARNA FÖR ATT ÖKA DIN BLODCIRKULATION
När den riktiga kylan slår till är det viktigt att ha med sig olika tips och tricks för att undvika att inte stelna till i lederna. En ordentlig uppladdning med en bra måltid, tillsammans med en god natts sömn är avgörande för att han en fulländad dag när du aktiverar dig. När du väl är ute på dina aktiviteter kommer det förekomma skiftningar mellan intensivetet, när du är i full rulle med det du gör och vila - när du exempelvis väntar på liften upp. När du vilar är det viktigt att fortsätta att röra på händerna, trots kylan, för att öka blodcirkulationen och tillsammans med en handvärmare kommer det inte vara några problem för dig att vara på topp. Här kan du köpa ordentliga handvärmare för dina kommande äventyr!

KLÄ DIG RÄTT ÖVERALLT FÖR ATT UNDVIKA KALLA HÄNDER
För att undvika kalla händer är det viktigt att du är rätt klädd över hela kroppen och dessutom täcker ditt huvud. Om dina kläder inte gör sitt jobb och släpper in vind och kyla samt håller kvar fukt, står dina händer på tur att kylas ned. Det gäller alltså att tänka bredare än handskar och vantar, helt enkelt.

Med rätt kläder, hjälm och ett par varma skidhandskar kommer inget att hindra dig från att glänsa under dina vinteraktiviteter. Här kan du se hela vårt sortiment av vintersport!