Aktiv skolstart hos Decathlon

Aktiv skolstart hos Decathlon

Uppvärmning, avlämning och inskolning - låter det bekant? Höstterminen drar igång när som helst och därmed också säsongen då det är som roligast att köpa nya sport- och fritidskläder till sig själv och sina nära och kära.

För aktiv rastlek med skolkamraterna är det praktiskt med ett par lätta och ventilerande allvädersskor. Crossrock (399 kr)  är både tåliga och lättskötta och håller barnens fötter torra i skolgårdens vattenpölar. Med gympaskon Ekiden Active Jr (179 kr) blir du snabbare både på 100 meter och i spåret. Skon har vattenfrånstötande ytbehandling och skön stötdämpning och finns både med snörning och kardborrband för att vara enklare för barnet att ta på själv. För gympan är  träningsoverallen ett måste: GYM'Y för endast 99 kr är en skön variant som kommer i många färger så att barnet själv kan välja sin favorit. Den är mycket lättskött, håller för många tvättar och torkar snabbt.

Varför inte ta sig snabbare till skolan med en sparkcykel? Oxelo Play 5 (499 kr) har justerbar framgaffel med stötdämpning för bekväm åkning, och går att lätt fälla ihop för kompaktare förvaring. För säkerhetens skull är den försedd med broms på bakhjulet, men glöm inte hjälm: B’twin 300 (89 kr) skyddar hjärncellerna så att du kan lära dig riktigt mycket.

Skolböcker och gympakläder packar du i ryggsäcken Abeona, som kommer i flera färger och storlekar från 39 kr.

Surfa in på decathlon.se eller kom in till butiken i Kungens kurva, vi har allt du behöver för en spännande hösttermin i skolan, på jobbet eller på fritiden.

Decathlon är en sportvaruhuskedja som erbjuder innovativa och tekniska produkter för runt 70 olika sporter, allt från vandring, löpning och fitness till paddling och ridsport.
Decathlon har 19 egna märken, våra Passion Brands: Quechua, Btwin, Kalenji, Domyos, Kipsta med flera, där vi medverkar i hela distributionskedjan, från design till produktion, för att kunna erbjuda sportprodukter av hög kvalitet till priser som passar alla. Hos Decathlon hittar du även det bästa urvalet från andra världsledande tillverkare som Nike, Adidas, Puma, Asics, Shimano, Daiwa, Columbia med flera.

Decathlon har sitt huvudsäte i Frankrike, men finns över hela Europa och i Brasilien, Kina, Indien och  Ryssland. I Sverige hittar du oss i vår butik i Kungens kurva, samt i vår webbshop Decathlon.se.