Tröjan från Solognac, Decathlons egna jaktmärke, fick högst betyg av samtliga när "Allt om jakt och vapen" testade tröjor inför jaktsäsongen

Decathlon är bäst i test!

Decathlon stod högst upp på prispallen när det testats camouflagetröjor i det senaste numret av Allt om jakt & vapen, en av Sveriges ledande tidningar för vilt och jakt. Testets vinnare, Solognac Respi 500 Furtiv, kammade hem förstapriset och i ett utdrag av motiveringen till utmärkelsen kan man bland annat utläsa: "Testets billigaste plagg som överraskar stort. "Väldigt tunn och stretchig tröja som satt väldigt behagligt och avslappnat på kroppen[...] Även utan den låga prislappen hade den här tröjan legat i kroppen[...] Materialet kändes svalt och behagligt mot huden under löpningen".

Vi är väldigt glada och stolta över att vår tröja utklassar övriga konkurrenter och samtidigt har den billigaste prislappen. Detta är precis det vi vill nå ut med våra kläder och det vi vill signalera ut, nämligen att hög kvalitet behöver inte innebära högt pris! Kort och koncist - mycket för pengarna.

Tröjan, som du hittar här, är gjord på lätt material som andas, med en stor blixtlåsförsedd ficka med ventilerande genskaper och ett mikroventilerat material som motverkar dålig lukt under ärmarna.
Med material bestående av 18 % elastan gör denna t-shirt extra följsam. Du har således full rörelsefrihet under jakten och den kroppsnära skärningen har ljuddämpande effekt och följer alla dina rörelser.

Vi vill tacka Allt om jakt & vapen för produkttestet samt nomineringen och hoppas att fler upptäcker vårt breda sortiment av jaktkläder!

Decathlon är en sportvaruhuskedja som samlar kläder och utrustning för 70 sporter under samma tak. Förutom våra egna märken säljer vi även de flesta värdsledande sportmärkena.

Decathlon har sitt huvudsäte i Frankrike, men finns över hela Europa och i Brasilien, Kina, Indien och Ryssland. I Sverige hittar du oss i våra butiker i Westfield Mall of Scandinavia, Barkarby, Kungens kurva, Uppsala  samt i vår webbshop på Decathlon.se.