Testfakta kvalitetsstämplar Decathlons padelboll Kuikma Padel Speed

Testfakta kvalitetsstämplar Decathlons padelboll Kuikma Padel Speed

Testfakta belönar Decathlons padelboll "Kuikma Padel Speed" för kvalitet och prestation. Samtidigt bevisar dem att kvalitet inte behöver kosta skjortan.

"Padelbollen som håller längst", så lyder rubriken på artikeln Testfakta släpper 21 augusti. IBV (Instituto de Biomecánica de Valencia) utför testerna i egenskap av opartiskt laboratorium. De mäter hur bollarnas kvalitet förändras över tid, där fokusområden är bollarnas vikt, dimension, studs, hastighet, friktion och hårdhet.

Det är 10 kända varumärken som undersöks, däribland populära Head, Wilson och Bullpadel. Men det är Kuikma Padel Speed som kammar hem andraplatsen, och det till lägst pris.

Om Kuikma Padel Speed skriver Testfakta:

"Verified Quality. Hård och snabb boll med hög studs. Bra kvalitet och uthållighet med mindre förändring av bollens egenskaper efter en tids spel."

Uthålligheten undersöktes genom att måtta 666 slag mot bollarna i en hastighet på 70 km/h. "Uthålligheten" syftar främst på förlust av tryck. När trycket föll gjorde också studskvalitet, bollhastighet och andra tekniska egenskaper det.

Läs artikeln här:
Testfakta: Padelbollen som håller längst